Toetsenbord en muis werken niet meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimmetje99

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2017
Berichten
7
Hallo,
Ik heb vorige week een update uitgevoerd van Windows 10. Nadat ik mijn laptop naderhand weer opstartte, kwam ik bij het vergrendelscherm (waar je normaal spatie doet of klikt om je ww te mogen intypen). Maar mijn muis en toetsenbord reageren nergens op. De tijd van de digitale klik vergaat wel gewoon.

Gisteren heb ik heel even in mijn laptop gekunnen (geen idee waarom het toen lukte) en toen zag ik dat de drivers van zowel de muis als het toetsenbord niet werkten.

In de bios en troubleshoot menu werken zowel muis als toetsenbord.

Ik wil mijn laptop niet herinstalleren omdat ik erin heb gekunnen. Het moet (lijkt mij) opgelossen kunnen worden.
 
Als het goed is kun je rechts onder staat een digitale toetsenbord kun je daar op klikken en dan inloggen?
 
anders even kijken of je een externe muis kunt aansluiten het kan best zijn na de update nieuwe drivers moeten worden geladen
maar dat je daar nu niet bij kunt komen
 
Ik heb er al meerdere aangesloten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je alleen externe muizen geprobeerd of ook een toetsenbord??
 
Gisteren heb ik heel even in mijn laptop gekunnen (geen idee waarom het toen lukte) en toen zag ik dat de drivers van zowel de muis als het toetsenbord niet werkten...............
Vreemd dat je die keer er wel in kon terwijl volgens jou de drivers v/d muis en toetsenbord niet werken.
Probeer systematyisch eens deze tips na te werken.
het zijn er veel, maak zelf een keuze wen kijk of het lukt.
https://www.google.nl/search?client=opera&hs=BEE&q="windows+10"+mouse+and+keyboard+do+not+work

PS: kijk eens of Win 10 in safe mode wil opstarten met netwerkondersteuning.
Werken dan de muis en keyboard? Ja, verwijder dan de drivers eens en start opnieuw op, dan worden de drivers opnieuw geïnstalleerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je een PS 2 toetsen bord in de buurt (neem aan dat je USB spullen hebt)...
Een PS-2 bord communiceert rechtstreeks net het systeem hardwarematig, een usb via een omweg.
Als die omweg om een of andere manier niet goed werkt... dan zou dus de PS/2 een poging waard zijn.
Idem voor de muis, een PS/2 type of zo'n groen verloopstekkertje
Dan kun je de USB drivers verwijderen, eventueel hang je er een extra usb muis bij aan om te zien welke driver het is.
Idem voor keyboard, pc herstarten zoals alles zat en dan weer uit, alles weer via usb eraan (als dat nog niet zo was) en weer aan.
Als het goed is moeten de drivers nu vers geïnstalleerd zijn
Doet alleen het keyboard het en kun je geen muis bedienen bij deze werkwijze... dan ga je met TAB-, alt- en pijltjestoetsen door alle menus heen of je start programmas op via
windows key + R
en type de naam van het programma in die je wilt starten.

PS: trek NOOIT PS/2 muis/keyboard uit of inpluggen in een systeem dat aan staat! Immers rechtstreeks vrijwel onbeveiligd gekoppeld aan de hardware, dus je ZOU een poort kunnen opblazen/beschadigen. USB muis/keyboard mag wel hot eruit en in.


ps-2-naar-usb-verloopstekker-aansluiting-2-ps-2-male.jpg

Dat ziet er dan zo uit met muis (of keyboard...):
cmp-mouse40.jpg

Edit: heb ongeveer zo een Asus z170 Pro Gaming werkende gekregen..... weigerde het toetsenbord, muis vreemd genoeg wel.
 
Laatst bewerkt:
Heb helaas zoiets niet thuis liggen. Ik ben aan het kijken of iemand in de omgeving zoiets heeft.

Ondertussen nog andere ideeën?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

"Heb helaas zoiets niet thuis liggen. Ik ben aan het kijken of iemand in de omgeving zoiets heeft."

Hedendaagse laptop's bezitten geen p.s.2 poort meer ...

Blijkbaar uw laptop wel ???

"k wil mijn laptop niet herin....."


Toch even merk/typenr/ouderdom van deze laptop vermelden ???

Peter
 
Naar mijn mening is daar een converter voor zoals op de foto ?

Asus n551jx cn199h
Ongeveer 2 jaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen PS/2 in die laptop, handiger als de TS een lijstje maakt ipv dat wij eerst alles moeten doorvragen...
Tip: kijk eens of Asus een notebook forum heeft (staat niet in hetzelfdee forum als hun moederborden zag ik net, maar ik moet nu weg.. geen tijd meer..)
 
Ik ben nieuw hier. Dus ik weet niet precies hoe alles gaat. Sorry daarvoor.. Zal nog eens verder kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@kimmetje99
Welkom op ons forum :)

Als je direct op het vorige bericht reageert hoef je niet te quoten, ook kun je op meer reacties reageren in 1 bericht door de nickname van de reageerder boven je reacties te plaatsen.
Dat houdt het topic overzichtelijk en leest makkelijker.
Neem anders de handleiding even door.

Succes met je vraag en veel plezier op ons forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan