Wordbestand upgrden naar Word 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wok

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2013
Berichten
117
Worddocument upgraden

Ik heb een worddocument welke opgemaakt is in word97-2003
Als ik deze open in Word2016 duurt het heel lang voordat er iets in mijn word verschijnt.
En als het eenmaal op het scherm staat kan ik soms moeizaam door het document heen scrollen.
Dan lijkt het of word helemaal stil staat (met melding Micorsoft Word reageert niet meer)
Het is een document met een automatische inhoudopgave. (geen macro's)

Bij het opslaan in het nieuwe bestandsformaat wordt het e.a. gevraagd omdat er zaken verloren kunnen gaan.

Waar kan ik zoeken zodat het document op een 'normale' manier opent.
Wat kan er verloren gaan in het document als ik opnieuw op slaat als een docx.

De omschrijving van het probleem is misschien een beetje vaag maar ik weet ook niet precies wat er gebeurt of wat word aan het doen is.

Wie kan helpen ?
Peter
 
Je kunt toch een paar reservekopieën maken en opslaan in een 'tijdelijke map' en eventueel hernoemen. Dan kun je opslaan in het nieuwe bestandsformaat. Via e-mail kunnen mensen met oude versies Word dan die nieuwe niet meer lezen/openen.
Kijk even hier naar (principe).
 
Laatst bewerkt:
"Opslaan als "gebruiken... en... het bestandstype daar ook veranderen in de menu box die er komt.
 
Bedankt voor de suggesties.
Het oude document opslaan als ... geeft geen problemen. (Ik heb word2016 )
Maar als je het oude document opent of het nieuw opgeslagen document dan doet word heel raar en lijkt of deze hangt.
Soms kan ik een document wel gewoon openen, maar bij het door bladeren ontstaan dezelfde verschijnselen, word lijkt te hangen.
Of is misschien heel druk bezig maar niets wat daar op wijst (processen in taakbeheer blijven gewoon rustig door draaien)

Ik heb vanmiddag in een VM een versie word 2007 geïnstalleerd en daar kan het gewoon inlezen en doorbladeren
Waar moet ik zoeken om dit 'hangen' in word2016 te verhelpen?

Peter
 
Tja dan rest alleen het rijtje hier afwerken.
Kijk daar maar eens wat op jouw probleem lijkt en welke oplossingen ze aanbieden.
Lijkt me weinig zin hebben om dat over te typen/copyen...
 
Als ik het goed begrijp heb jij Opslaan als gebruikt. Maar als je het oude document 97-2003 nu converteert, eerst openen > Office knop > converteren (links in het menu) of heb je dat al gedaan?
 
"Herstellen" nou dat heb ik geweten.......heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten en dan productcode activeren.

Maar geen verschil
 
Laatst bewerkt:
Kun je eens een documentje meeposten? Kunnen we kijken wat er bij ons gebeurt.
 
dat kan wel, maar dan prive, ivm discretie naar de klant toe.
(ik heb een donatie gedaan, maar kan nog geen prive berichten sturen)
 
Je mag het bestand wel naar me mailen.
 
Laatst bewerkt:
Update:

Het probleem lag toch ergens dan ik vermoedde.
De boosdoener was uiteindelijk Office/Windows zelf.
Begin van de week moppert office over productactivatie, welke ontstaan is na het overzetten van de data van schijf naar een M2 SSD (stripje rechtsteeks op het moederbord)
Als je hiervandaan opstart, zie office de M2 SSD niet als schijf en gaat op zoek naar een activatie bestand, welke die wel kan vinden maar die hoort niet meer bij de versie office die je opgestart heb.
Dat opzoeken kost dus tijd.
Op nieuw activeren gaat niet omdat Office de SSD niet ziet als schijf en dus niets wegschrijft
Met Microsoft ondersteuning, 3 sessies en een middag puzzelen (zelfs een online sessie vanuit Amerika) is het probleem gevonden
Door Microsoft is handmatig de activatie gedaan, en de problemen lijken voorbij, eind van de maand komt er een update in windows /office.

Bedankt voor alle suggestie's en hulp
Slotje mag erop

Peter
 
Fijn dat het opgelost is...:cool:
Maar vermeld een volgende keer recente veranderingen in jouw systeem om te voorkomen dat we nog een keer eerst het bos ingestuurd worden...
Niet bepaald zaken waar je aan denkt als het niet vermeld wordt...:eek:
 
Klopt, maar dat is ook voor mij dus niet het eerste waar ik aan dacht.
Sorry voor de verkeerde verwarring, in de toekomst zal ik daar meer rekening mee houden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan