• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel minimaal opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Voor het bewerken van een groot Excel-spreadsheet met ingebouwde macro's blijkt mijn computer te weinig geheugen te hebben.
Is er een mogelijkheid om Excel geminimaliseerd op te starten?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Wat gebeurt er als je het bestand opent met macro's uitgeschakeld ?
 
Je bedoelt met een geminimaliseerd venster? Dat zal niks helpen bij het probleem van te weinig geheugen.
Zet het berekenen eens op handmatig.
 
Met "geminimaliseerd" in mijn vraag bedoel ik "met een minimum gebruik aan geheugen.
Het is een spreadsheet met voornamelijk teksten, er zitten weinig berekeningen in. Dus berekeningen op handmatig zetten zal (denk ik) weinig helpen.
De macro's worden door mij vooralsnog niet gebruikt (dat gebeurt als alle tekstbewerkingen klaar zijn).

Vriendelijke groet,
Guido
 
Als er event macro's in zitten worden die op enig moment vanzelf gestart. Dus, op welk moment constateer je dat geheugen probleem? En zit er ook een macro in de Workbook_Open sectie?
beter nog plaats je je document.
 
Als er event macro's in zitten worden die op enig moment vanzelf gestart. Dus, op welk moment constateer je dat geheugen probleem? En zit er ook een macro in de Workbook_Open sectie?
beter nog plaats je je document.

Het document met de macro's is een commercieel product, gedownload van www.GedTool.de. Ik heb een zgn. gedcom-bestand in dit bestand geladen. Het resultaat is een aantal extra tabbladen met de ingelezen gegevens. Deze gegevens ben ik vervolgens aan het bewerken om d.m.v. een van de macro's een nieuw gedcom-bestand te schrijven.
(gedcom is de - bijna achterhaalde - uitwisselingsstandaard voor stamboombestanden).

Zowel het document met de macro's (commercieel) als de stamboomgegevens (ook actuele nog levende personen - confidentieel dus) geef ik daarom bij voorkeur niet vrij. Ik geef toe dat het mijn vraag bemoeilijkt.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Ik zie het bezwaar niet. Stambomen funktioneren toch dankzij openbare informatie ?

Een antwoord wordt eerder bemoeilijkt dan de vraag.

Gedtool heeft een eigen forum. Stel je vraag daar dan.
 
Laatst bewerkt:
Om de hulp te kunnen bieden waar je om vraagt hebben wij ook jouw hulp nodig. Als je de hiervoor benodigde informatie niet kan leveren houd het al snel op.
Ook geef je geen antwoord op de vragen die ik stelde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan