• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rijen met datum in verleden verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjender

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2017
Berichten
3
Goedemorgen,

Ik heb in excel een datumveld welke tot een jaar in de toekomst loopt met enkele bijbehorende waardes.
Er zitten echter ook velden in het verleden bij, die ik wel nodig heb voor berekeningen, maar niet meer wil zien.
Is het een mogelijkheid om deze te verbergen en te beginnen met de datum van vandaag?
Hier een afbeelding van wat ik bedoel, het geselecteerde kader moet verborgen worden.

excel.png
 
Plaats dat document in plaats van een plaatje.
 
Als je nu eens een filter erboven zet?

PS tip: plaats EXCEL bestanden i.p.v. plaatjes voor betere oplossingen.
 
Bekijk bijlage test.xlsx

Hierbij het bestand.
Gaat om een testbestand, slechts ter voorbeeld.
De oplossing zelf komt in een bestand met gevoelige info, vandaar een testbestandje.

p.s. Met een filter krijg ik de rijen wel weg, maar andere gegevens die ook in A staan bijvoorbeeld, gaan dan ook weg.
Ik wil alleen A1, A2 en A3 weg hebben, niet verder.

Ook heb ik niet gezien hoe ik met een filter automatisch alles vanaf vandaag kan zien.
 
Laatst bewerkt:
begrijp ik nu goed dat je niet hele regels wilt verbergen, maar een b.v. alleen de cellen in kolom A?

Dan zul je het moeten zoeken in Voorwaardelijk Opmaak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan