Mappen en ruimte zoek in C:

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
126
Hallo,
Als ik met eigenschappen de capaciteit van de Lokale schijf C: bekijk heb ik 154 GB gebruikt (resterend 50MB, geeft 'te weinig ruimte' waarschuwing). Open ik C: dan zie ik een "beperkt" aantal mappen. Als ik van deze mappen de grootte bekijk en optel heb ik veel minder (60GB) dan die 154 GB. Ik heb de C: schijf al opgeruimd. Ook heb ik hem gedefragmenteerd, echter 5% blijft gefragmenteerd. Bij de eigenschappen van programma's in de taakbalk zie ik dat ze in de root van C: staan. Echter in de mappen van C: staan ze niet, vandaar bovenstaand "beperkt".
Wat is hier aan de hand?
Dank voor jullie reacties :thumb:
 
Probleem opgelost.
Ik heb Treesize gedraaid en toen bleek onder Windows een Temp map te zitten die heeeeeeel erg groot was.
Deze heb ik maar verwijderd. Vervolgens gerestart en toen kwam ik in een DOS omgeving die allerlei checks begon uit te voeren. Na heel veel tijd startte Windows op en draaide normaal. Dat niet alleen, de C schijf was weer voor meer dan de helft leeg. YES.
:thumb: Dank voor jullie hulp. :thumb:
 
Ja, ja. Met schijfopruiming, maar zonder duidelijk resultaat. Juiste parameters probleem? Ik ben daar niet bekend mee. Maar, het resultaat telt.
Nogmaals dank. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan