• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ThisWorkbook.FollowHyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

loek010

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2016
Berichten
364
Beste hulpverleners,

Ik heb een probleem met deze code regel hij wil niet werken met datepart als ik datepart verandert,
in tekst 2017 achter \facturen werkt de hyperlink wel.

Code:
ThisWorkbook.FollowHyperlink "C:\Users\" & Environ("username") & "\Documents\Excel facturatie\facturen & DatePart("yyyy", Date)\" & Me.TextBox12.value

Iemand een idee wat er fout gaat.

Mvrg. Willem
 
Probeer het zo eens.
Code:
ThisWorkbook.FollowHyperlink "C:\Users\" & Environ("username") & "\Documents\Excel facturatie\facturen[COLOR="#FF0000"]"[/COLOR] & DatePart("yyyy", Date) [COLOR="#FF0000"]& "\[/COLOR]" & Me.TextBox12.value
 
waarom niet

Code:
 .." & year(date) & "\" & Textbox12

of

Code:
.." & format(date,"yyyy\") & Textbox12

NB Datepart is da laatste om te gebruiken omdat die een getal oplevert. Je wil het jaartal als string invoegen; daavoor is format gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
En Environ("userprofile") in plaats van "C:\Users\" & Environ("username")
 
Laatst bewerkt:
Beste @VenA
Helaas werkt jouw oplossing ook niet.

Beste @Snb
Bijde code's geprobeerd helaas werken die ook niet.

en beste Edmoor de environ(username) is niet het probleem die werkt wel

Code:
ThisWorkbook.FollowHyperlink "C:\Users\" & Environ("username") & "\Documents\Excel facturatie\facturen 2017\" & Me.TextBox12.value

werkt wel.

door in de textbox te klikken van het userform Private Sub TextBox12_Enter() waar de link naar hyperlink in werkblad staat bv factuur 2015166.pdf
 
en beste Edmoor de environ(username) is niet het probleem die werkt wel

Weet ik, maar wat ik voorstelde is korter en werkt ook als een userprofile geredirect is.


Daarnaast:
gebruik het voorbeeld van VenA in #2 maar zet een spatie achter \facturen
Code:
ThisWorkbook.FollowHyperlink Environ("userprofile") & "\Documents\Excel facturatie\facturen " & Year(Date) & "\" & Me.TextBox12.value
 
Laatst bewerkt:
@Edmoor

Beste Edmoor,

Code toegepast zoals voorgesteld in je laatste bericht.
is inderdaad korter en beter en werkt ook nog.

Bedankt hiervoor.

vraag is opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan