• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens verdelen over nieuwe werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddijstelbloem

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2011
Berichten
6
Goedemorgen,

Ik heb een bestand met klantgegevens (waaronder het klantnummer) en ik zou graag willen dat ik een makkelijke manier heb om de gegevens automatisch te laten onderverdelen op een nieuw werkblad per klantnummer. Dus alles met klantnummer 0001 naar een tabblad/werkblad voor klant 0001, klantnummer 0002 naar een tabblad/werkblad voor klant 0002. Is dit mogelijk? Liefst ook nog dat het klantnummer als bladnaam wordt weergegeven.

Kan dit?
 
Waarom zou je dat willen? Moet je dan echt zoveel gegevens per klant bijhouden.
Een tabel gebruiken biedt zoveel voordelen en je hebt meer dan 1.000.000 rijen ter beschikking.
 
Omdat ik o.a. per klant bij wil houden welke acties ik al heb gemaakt op een artikel en deze lijst moet ik maandelijks updaten. Het komt erop neer dat ik meerdere lijsten wil combineren en dat is het makkelijkste als ik per klant een overzicht heb. Anders is het voor mij niet bij te houden qua omvang omdat alle artikelen klantspecifiek zijn. Het uitgangspunt is klant/artikel gegevens en vandaar uit komen er nog diverse informatiebronnen bij allemaal met als referentie klant in combinatie met artikel.
 
Post dan eens een voorbeeldbestand van wat je aan gegevens hebt(valse gegevens)
 
Typisch een vorbeeld om een tabel (listobject) te gebruiken met alle filter/sorteermogelijkheden vandien.

Welke Excelversie gebruik je ?
 
Implementeer dan mijn suggestie
 
Implementeer dan mijn suggestie (waarom een '.xls' geplaatst ?).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan