Plaatsing nieuwe voeding: computer start en sluit direct weer af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan moet de grafische kaart er toch ook echt in.

Heb BIOS gereset net voordat dit zich voordeed. Jumper verplaatst en teruggeplaatst. Zal toch geen kwestie van die jumper zijn? Kan toch bijna niet defect raken, zo'n ding?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Los eerst het net aangegeven probleem op.
Werk anders even met de onboard video.
En wat bedoel je precies met die opmerking.
Die kabel die van de voeding kom met ATX12V 8 pins stekker, moet op het moederbord aangesloten worden, heeft niks met de videokaart te maken....

En.. werk eens wat meer systematisch....
 
Laatst bewerkt:
Handleiding van Lange Pier nog 'ns bekeken. Stekker zat wel op goede plek, maar connectie naar voeding was niet ok.
Die ging naar de grafische kaart, zoals ik hem eerst had. Maar blijkbaar had eerdere voeding een andere connectie, waardoor die kabel van de grafische kaart ook naar de voeding v.v. ging.
Nu draait ie goed, startte weer op en toen maar uit gezet. Zal met ontbreken van hardware te maken hebben (geheugen)?

Systematisch werken is tegenwoordig helaas steeds moeilijker voor me...

Zal morgen e.e.a. weer verder aansluiten en 'ns kijken of hij het blijft doen.

Zeer veel dank iedereen weer voor 't meedenken! Ik zet hem nog even niet op 'opgelost'.
 
http://www.coolermaster.com/powersupply/enthusiast-v-series/v550/
Die 2 zitten er allebei bij, heb exact dezelfde voeding in een PC.
Een 6/8 polige PCI-e en een 4/8 polige voor de EATX.

Kaal opstarten zoals eerder voorgesteld zou bios beeps moeten geven, dan eerst 1 reepje ram, zou je weer bios beeps moeten krijgen, nog een reepje erbij weer bios beeps?, videokaart erin, monitor eraan, 1 bios beep en beeld?, of niet?.
Geen biosbeeps is niet goed en gelijk uitvallen ook niet.
 
Handleiding van Lange Pier nog 'ns bekeken. Stekker zat wel op goede plek, maar connectie naar voeding was niet ok.
Die ging naar de grafische kaart, zoals ik hem eerst had. Maar blijkbaar had eerdere voeding een andere connectie, waardoor die kabel van de grafische kaart ook naar de voeding v.v. ging.

Nu draait ie goed, startte weer op en toen maar uit gezet. Zal met ontbreken van hardware te maken hebben (geheugen)?
Cursief: Kan er geen touw aan vast knopen. Neem gewoon de handleiding v/h moederbord en volg punt voor punt alle kabels die aangesloten moeten worden...
Vet: Hij doet het, wat bedoel je hiermee? Heb je het geheugen er niet ingezet? waarom dat nu weer? Wederom: Neem gewoon de handleiding v/h moederbord.....

Als je zelf problemen hebt met systematisch werken, kan uiteraard, niet iedereen is het zelfde, maar... Neem dan gewoon de handleiding v/h moederbord als leidraad, waarom zou je het anders willen doen. daar hebben mensen die het horen te weten alles voor jou mooi op een rij gezet...
 
Het vereist inderdaad wel wat verbeeldingskracht...

Niet plaatsen van geheugen (net als videokaart) op verzoek - eerder gemeld.

Ik denk toch dat je je moet afvragen dat er welwillende mensen zijn die niet op dezelfde manier denken.
Net als mijn broer een kanjer op cijfergebied is, zo ben ik bijna blind voor allerlei cijfer/letteraanduidingen van hardware/kabels etc. Net als wiskunde: ik haat het.
Betekent niet dat ik met de mij gegeven intelligentie toch veel probeer op te lossen en op verkenningstocht wil gaan, i.p.v. alles maar makkelijk aan andere over te laten. Is ook wel een bepaalde uitdaging. Vandaar.
Een methodiek kun je een ander niet opleggen.

Dit gezegd hebbende, wederom een ieder dank voor het meedenken.
 
Niet plaatsen van geheugen (net als videokaart) op verzoek - eerder gemeld.
Ja, maar geen melding van de biosbeeps wel of niet.......
Dient wel de systeemspeaker te zijn aangesloten.
 
Klopt. Volgende fase. Nog niet kunnen vaststellen.

Volgende dilemma dus ook, i.v.m niet kunnen aansluiten van sommige stekkers.. (fans/cold reset)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt. Volgende fase. Nog niet kunnen vaststellen.
Juist als je moeite hebt met dat wat je beschrijft, waar ik respect voor kan opbrengen, maakt het alleen maar volgen van de handleiding juist veel uit. Het zorgt ervoor dat je alleen doet wat daar staat.
Je hoeft zelf niets te verzinnen, volg alleen die handleiding... en op elk punt die je niet snap raadpleeg je het forum.
Ik ken mensen die zware ADHD hebben en die ook zo werken.
Probleem?
STOP
DENK NA
GA PAS VERDER ALS JE WEET WAT JE MOET DOEN

Dat traject heet P.A.D.: Probeer Anders te Denken....
Als je zulke handige wegen gebruikt kom je zelfs op de universitiet zoals die persoon! En heeft net een par weken geleden een vast aanstelling gekregen op een ingenieursbureau!
Hij is voor zich zelf opgekomen door die methode te accepteren!

En je hoeft je er niet vor te schamen, iedereen is nu eenmaal niet gelijk.
Maar iedereen kan wel proberen afspraken na te komen. Gedaan en OK, kun je altijd nog proberen hoe het zou gaan als je het anders gedaan had, er zijn meer wegen naar Rome, maar soms is het handiger om even alleen maar die duidelijke weg te nemen...
Succes !

PS: Maak niet van iets een dilemma als je alleen de handleiding hoeft te volgen en je bij elk punt waar je vast loopt het forum kunt raadplegen.
Dan wordt het een uitdaging omdat voor elkaar te krijgen ipv een dilemma!
 
Laatst bewerkt:
Heb 1 geheugenstrip, toetsenbord en scherm geplaatst.
Computer start op tot beginscherm BIOSkeuze - geen piep (mogelijk nooit aangesloten geweest, weet ik eigenlijk niet).
Slaat niet meer na korte tijd af, zoals gisteravond even het geval was bij die eerste test.

Op scherm: CMOS date/time not set
Press F2 or Del to run setup
Press F1 to Continue

Op dit moment reageert het systeem niet op de keuzes via toetsenbord.
Toetsenbord is wel actief, aangezien de verlichting brandt. Ook al verschillende poorten gebruikt, maar zoals verwacht geen verschil.

Toetsenbord heeft eigenlijk - buiten de verlichting - geen enkele functionaliteit op het moment.

Kan me nu herinneren dat na een BIOSupdate m'n muis niet meer werkte.
Toen hebben we dus besloten het BIOS te resetten.
Op dit moment dus nog steeds geen USB blijkbaar.

Is dit op te lossen? Weer BIOS resetten (misschien niet goed gegaan?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tokkelbord en muis aan de 2 usb 2.0 poorten hangen bij die PS/2 aansluiting en een bios reset kan geen kwaad, wel erna de tijd instellen als het tokkelbord het weer doet, waar je ook een PS/2 kunt gebruiken indien aanwezig.

Lijkt er dus op dat 1 geheugenreepje het heeft begeven.
 
Heb 1 geheugenstrip, toetsenbord en scherm geplaatst.
Computer start op tot beginscherm BIOSkeuze - geen piep (mogelijk nooit aangesloten geweest, weet ik eigenlijk niet).
Slaat niet meer na korte tijd af, zoals gisteravond even het geval was bij die eerste test.
Aansluiten van de "pieper"...
Handleiding p7
22 Chassis Speaker Header (SPEAKER1)
op p6 zie je waar dat is, onderaan op de tekening v/h moederbord.
En?

Heb je nog een ander RAM reepje om te testen?

Doet de USB het dan wel?

PS/2 werkt rechtstreeks met de hardware, is eerder genoemd, is nog een probeersel. Heb je geen dan kun je er voor 1-2 euro een kopen bij de 2Switch of zo (Kringloopwinkel)... vaak liggen er wel een aantal (pas nog gezien... ;))
 
Misschien moet F2 of Del eerder worden ingedrukt en is het te laat wanneer dat op het scherm blijft staan. Maak zeker dat het 3 Volt knoopcel batterijtje niet leeg is. Na een reset of het plaatsen van een ander batterijtje (Action) is het altijd nodig om in de BIOS Standaard Waarden of Default Values te selecteren en daarmee op te starten, dat kan ook Geoptimaliseerde Waarden zijn.

Voor veel computers is het trouwens nodig om de geheugens in combinaties te plaatsen. Twee gelijke dus als minimum en in de juiste sloten 1 en 2, of zoals op het moederbord staat: 0 en 1. Het staat zeker in het boekje beschreven. De computer stopt op het moment dat het geheugen zou worden getest dus dit na te gaan lijkt mij belangrijk. Bij een geheugentest die mogelijk is geeft de computer normaal een klein piepje. Ik heb trouwens begrepen dat het geheugen niet stuk was. Misschien kan u beter hulp krijgen van iets als Student aan huis of via Peerby.com dat is hulp door of spullen lenen van mensen in de buurt. Wij zien het teveel van afstand.
 
Heb 4x 8 Gb, zal even kijken. Na de Biosreset wilde hij niet meer draaien.

Ander reepje in ander slot gestopt, helaas ook weer niet draaien.

wat kan ik nog proberen? Alle stekkers ook al losgetrokken en weer vastgedrukt.

[PS/2 kwam vanmorgen ook in me op, ik moet nog een aantal van die stekkers hebben in de kelder.]

Misschien moet F2 of Del eerder worden ingedrukt en is het te laat wanneer dat op het scherm blijft staan. Maak zeker dat het 3 Volt knoopcel batterijtje niet leeg is. Na een reset of het plaatsen van een ander batterijtje (Action) is het altijd nodig om in de BIOS Standaard Waarden of Default Values te selecteren en daarmee op te starten, dat kan ook Geoptimaliseerde Waarden zijn.

Voor veel computers is het trouwens nodig om de geheugens in combinaties te plaatsen. Twee gelijke dus als minimum en in de juiste sloten 1 en 2, of zoals op het moederbord staat: 0 en 1. Het staat zeker in het boekje beschreven. De computer stopt op het moment dat het geheugen zou worden getest dus dit na te gaan lijkt mij belangrijk. Bij een geheugentest die mogelijk is geeft de computer normaal een klein piepje. Ik heb trouwens begrepen dat het geheugen niet stuk was. Misschien kan u beter hulp krijgen van iets als Student aan huis of via Peerby.com dat is hulp door of spullen lenen van mensen in de buurt. Wij zien het teveel van afstand.

ook interessant, ga ik na.

Alle geheugenreepjes weer geplaatst. Jumperr gecheckt: zit echt goed.

Bestaat dit, een defecte jumper?

Jammer dat hij niet meer start, dan had ik verder kunnen gaan met die PS/2 stekker.

Zat even in de handleiding te kijken en zie het onderstaande staan - dit is ook daadwerkelijk gebeurd (lees: fout gegaan):

However, please do not clear the
CMOS right after you update the BIOS. If you need to clear the CMOS when you
just inish updating the BIOS, you must boot up the system first, and then shut it
down before you do the clear-CMOS action.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus er is een kans dat je moederbord bijna dood is agv een corrupt bios?
http://www.bios-chip24.com/epages/63730052.sf/en_US/?ObjectPath=/Shops/63730052/Products/30570

Voor 11 euro heb je een nieuwe bios chip...
Laat eerst iemand in jouw buurt nog even kijken voor je dat doet, mss heeft ie nog een idee als ie het mobo ziet.
Of je moet iemand in de buurt hebben die jouw bios hot swapped... maar dat vergt een stuk meer durf... want je hebt het identieke moederbord v/e ander nodig..
 
ok dank, ga ik bekijken. Nieuwe BIOS chip hmmm.. niet eerder van gehoord.
Geen geswapp hoor...
 
Bios is gewoon goed, na een update niet resetten heeft te maken dat dan de oude weer gaat werken en dien je nogmaals een update uit te voeren.

Had een methode neergezet hoe je de boel moest opbouwen maar helaas niet opgevolgt, reepjes geheugen kun je niet zomaar ergens indrukken, meestal eerst het slot het dichtst bij de CPU maar dat staat ook in het anual.
Maar al met al blijven we in een kringetje rondhollen.

Vraag hulp aan iemand met verstand van zaken die het ter plekke oplost of ga ermee naar een PC shop.
 
Idd, het is niet voor niets dat ik schreef om eerst....
Laat eerst iemand in jouw buurt nog even kijken voor je dat doet, mss heeft ie nog een idee als ie het mobo ziet.
Op afstand zijn dit soort zaken errug lastig...
 
Pcshop mij niet gezien en een voeding aansluiten lukt ook nog wel op zich.
Blijkbaar kan niemand een oplossing aandragen en dat kan confronterend zijn, dat moge duidelijk zijn.

Heb ook methode Alfred gevolgd en druk nooit zomaar ergens wat in. Het is nota bene dezelfde config als eerder gewerkt heeft. Hoe moeilijk kan het zijn. Een voedinkje.
Blijkbaar is er iets niet ok wat niet via deze weg op te lossen is. Deal daar dan ook mee. Jammer maar helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan