Plaatsing nieuwe voeding: computer start en sluit direct weer af

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijkbaar kan niemand een oplossing aandragen
Sorry hoor maar dat is al tig keer gedaan maar je doet gewoon niet de volgorde wat er wordt voorgesteld en dat leidt dan tot dit.
Sterkte ermee.
 
Heb ál het voorgestelde uitgevoerd, misschien niet in de volgorde vsn posten.
Met dank voor alle suggesties..
 
Het is dat je zo ver uit de buurt woont, anders zou ik zeggen : "neem het hele spul onder de arm en kom deze kant op" maar dat zou in dit geval een enkele reis van bijna 110 Km betekenen..
 
Beste Chopra,

Ik heb een aantal berichten samengevoegd van je. Indien je nog informatie wilt toevoegen aan je laatste bericht en er heeft nog niemand gereageerd kun je hiervoor de knop "bericht aanpassen" gebruiken.
 
Ok, dank Satshow.

Nog een vraag aan Route99: je sprak van een nieuwe BIOSchip. Waar kan ik deze bestellen?

Verder CPUkabel nog eens gecheckt (echt de goede) en koelblok goed gereinigd.

Blijf zoeken naar een oplossing.
 
Dat kun je vinden bij reactie #36
11 euro (ex verzenden?).
PS: vrij aan jou omdat te doen, maar zou je er niet eerst iemand uit de buurt bij halen die er meer van weet?
Straks heb je er nog een probleem bij, want een chipje verwisselen lijkt eenvoudig en dat is het ook als je precies weet wat je doet, maar voor (zeer) onervaren mensen niet....
En ik reken je toch tot de laatste klasse, dat bewijs heb je helaas zelf hier afgeleverd....

Dus: eerst hulp vragen in jouw omgeving...
 
Nou, ik heb inmiddels 4 systemen zelf uitgezocht en in elkaar geknutseld, hebben ook altijd goed gewerkt.
Dus zó (zeer) onervaren ben ik zeker niet. Vriend van mij die ICT'er is heeft een tool gebruikt, waardoor dit ontstaan is. Ervaring zegt dus niet zoveel.
 
Eerst nieuw BIOS knoopcel batterijtje halen bij de Action of doormeten of er nog 3 Volt over zou kunnen staan, want anders is het in dit stadium nog te onzeker. Een batterij tester kost bij Action ook Euro anderhalf en deze voor 1,5 Volt zou dus tot het nokje moeten uitslaan en een lege batterij is er zeker mee te meten. Alles wat uitslaat op de meter dan door de helft nemen.
 
Vriend van mij die ICT'er is heeft een tool gebruikt, waardoor dit ontstaan is.

BIOS is misschien geupdate met een haast lege knoopcel batterij. Wij kunnen van afstand niet veel meer doen of bepalen. Succes
 
Heb zowel meter als knoopcel liggen, dank Alfred - ga het bekijken..
 
voordat iemand suggereert: laat die vriend er maar weer naar kijken. Hij woont in Friesland en zit nu in Spanje... :p
 
Eerst nieuw BIOS knoopcel batterijtje halen bij de Action of doormeten of er nog 3 Volt over zou kunnen staan, want anders is het in dit stadium nog te onzeker. Een batterij tester kost bij Action ook Euro anderhalf en deze voor 1,5 Volt zou dus tot het nokje moeten uitslaan en een lege batterij is er zeker mee te meten. Alles wat uitslaat op de meter dan door de helft nemen.

Batterij blijkt bijna compleet uitgeput! Had alleen 2x 2025, dus moet een 2032 halen).
 
Nou, ik heb inmiddels 4 systemen zelf uitgezocht en in elkaar geknutseld, hebben ook altijd goed gewerkt.
Dus zó (zeer) onervaren ben ik zeker niet. Vriend van mij die ICT'er is heeft een tool gebruikt, waardoor dit ontstaan is. Ervaring zegt dus niet zoveel.
Kan zijn in sommige gevallen....; sommigen zich bovendien meer ervaren voor dan ze zijn.... :eek:
Hun probleem, maar wellicht deels vervelend voor jou, maar dan ook alleen maar deels ... want lees onder verder...

Dus:....Maar ervaren of niet ... dan had ik wel een betere topic start verwacht... ik lees daar nergens iets over dit probleem hoe dat vriendje dit veroorzaakt heeft.... Dan hadden we kunnen vragen: wat heeft ie uitgespookt? Ipv dit gedoe allemaal, je houdt ons toc wel op een verkeerde manier "bezig".
Echt, dit heeft niks met ervaren oid te maken... alleen maar met fatsoenlijk je verhaal beginnen en ons niet het bos in te sturen met een deels ander verhaal...:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Topic start:
Heb weer 'ns jullie advies nodig..
Nieuwe Coolermaster V550 aangeschaft voor aansluiting op Asrock Z97 Extreme3.
Computer start nu heel kort en sluit direct weer af (paar seconden).
Voeding is doorontwikkeld, had dezelfde hiervoor. Heb een snoertje moeten 'lenen' van de oude, omdat anders de fans aan voorzijde en (ik meen) resetknop niet aangesloten zijn.
Case is een Corsair.
Hoop weer op het vinden van een oplossing via het forum.
 
Voor wat betreft dat laatste, daar kan ik me in vinden - maar dat heet 'nakaarten'. Ik probeer ook e.e.a. zo goed mogelijk onder woorden te brengen.

Verder - ik begrijp dat de grens tussen Helpmij en Social media erg klein lijkt - moet ik je toch vragen je psychologische benaderingen (die overigens niet op mij van toepassing zijn) plus overige aanvullende kritiek m.b.t. mijn vraagstelling - achterwege te laten.

Daar schiet al helemaal niemand iets mee op hier.

Het is ook het proces van uitvinden, concluderen en handelen. Dat jij blijkbaar in het dagelijks leven - want zo presenteer je je - alles altijd van A tot Z in de goede volgorde uitvoert, dat is dan heel mooi en bijzonder.
99,9 van de mensheid nl. op zeker niet.

Ook dat 'vriendje'. Dit is een gerespecteerd ICT'er, filmmaker én mens! Niet zo denigrerend meer hier graag.
 
Ik zal mijn toon matigen, het is niet persoonlijk bedoeld. En dank maar niet dat bij mij alles perfect loopt, over iets technisch praten van een ander is toch iets anders dan bij jezelf... immers we vullen niet een topic v/e ander met onze eigen (technische maar ook andere) problemen, wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn... Iedereen weet dat voor zich zelf wel weer.

Ik heb wel moeite met het volgen van de voorstellen die gedaan worden.
Schrijft iemand: wil je kijken naar A en dan B en dan C, in die volgorde, dan is dat heel duidelijk geschreven.
Waarom zou je dan eerst C willen doen als je echt bij A moet beginnen.
Een vergelijking uit het alledaagse leven: Als de fiets in de schuur staat en de deur v/d schuur zit op slot, dan haal je toch ook eerst het slot v/d deur af en dan pas pak je de fiets?
Als dat wel lukt, dan lukt de volgorde a-> B-> C in my humble opinion ook, of ben ik nu te stellig daar in dat het met die fiets wel zal lukken, excuseer me dan voor die aanname.

Ik vind het wel heel eg moedig van je dat je het forum opzoekt! Chapeau! Die drempel heb je toch genomen.
 
BIOS is misschien geupdate met een haast lege knoopcel batterij. Wij kunnen van afstand niet veel meer doen of bepalen. Succes

uiteraard ben ik bereid om zo'n knoopcel te halen, alleen lijkt het me niet echt zinvol omdat de computer sowieso niet opstart. Mee eens?
 
Ik zal mijn toon matigen, het is niet persoonlijk bedoeld. En dank maar niet dat bij mij alles perfect loopt, over iets technisch praten van een ander is toch iets anders dan bij jezelf... immers we vullen niet een topic v/e ander met onze eigen (technische maar ook andere) problemen, wat niet wil zeggen dat ze er niet zijn... Iedereen weet dat voor zich zelf wel weer.

Ik heb wel moeite met het volgen van de voorstellen die gedaan worden.
Schrijft iemand: wil je kijken naar A en dan B en dan C, in die volgorde, dan is dat heel duidelijk geschreven.
Waarom zou je dan eerst C willen doen als je echt bij A moet beginnen.
Een vergelijking uit het alledaagse leven: Als de fiets in de schuur staat en de deur v/d schuur zit op slot, dan haal je toch ook eerst het slot v/d deur af en dan pas pak je de fiets?
Als dat wel lukt, dan lukt de volgorde a-> B-> C in my humble opinion ook, of ben ik nu te stellig daar in dat het met die fiets wel zal lukken, excuseer me dan voor die aanname.

Ik vind het wel heel eg moedig van je dat je het forum opzoekt! Chapeau! Die drempel heb je toch genomen.

Akkoord, ik hou van milde reacties ;) Ik ben érg van het outside the box denken, vandaar dat ik bepaalde suggesties over sla omdat ik ze niet logisch vind. Dat dit kan overkomen als 'niet dankbaar', 'eigenwijs' etc. etc. dat begrijp ik, maar ik vertrouw ook nog altijd graag op m'n eigen intelligentie.
Wie iets wil bijdragen wordt daar zeer voor gewaardeerd, maar begrijp ook als iemand anders - die dus zeker niet onervaren is - er kritisch mee omgaat.

Neemt niet weg dat het probleem nog niet opgelost is. Hetzij door het niet werken van aangedragen 'oplossingen', hetzij door m'n eigen inmenging.

Ik blijf toch zoeken..
 
Je zult zo wie zo een nieuwe lithium-cel ( RS2032 ) moeten halen want zonder correcte tijdsinstelling in de BIOS kun je niks met die pc.
Action , 8 stuks voor € 0,85..... scheur niet af :D
 
Wel.. nu dus eerst maar die lithium-cel 2032 iig vervangen... ;):cool:
Keuze uit 1 optie... :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan