Plaatsing nieuwe voeding: computer start en sluit direct weer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Heb weer 'ns jullie advies nodig..

Nieuwe Coolermaster V550 aangeschaft voor aansluiting op Asrock Z97 Extreme3.

Computer start nu heel kort en sluit direct weer af (paar seconden).

Voeding is doorontwikkeld, had dezelfde hiervoor. Heb een snoertje moeten 'lenen' van de oude, omdat anders de fans aan voorzijde en (ik meen) resetknop niet aangesloten zijn.
Case is een Corsair.

Hoop weer op het vinden van een oplossing via het forum.
 
Reset-schakelaar hoort op de Front Panel connector van het moederbord aangesloten te zijn, heeft niks met de voeding te maken.
Geen idee of je nog in de BIOS kunt komen..?
Als je dat kan, kijk eens in de BIOS naar de voltages op de diverse voedingslijnen..?
Kan maar zo een DOA gevalletje zijn..
Controleer dan ook even de instelling "Halt on ( all ) errors"...en kijk even hoe die is ingesteld..?
 
De stekker zit natuurlijk op het moederbord maar de (twee maal) stekker voor de grafische kaart(en) is er eentje van 6 waar een tweede bij aan kan worden geschoven. Soms kan de tweede voor een aansluiting met 8 ook wel, per abuis, omgekeerd er bij aan gezet worden. Dat zie je dan niet zo makkelijk. Het staat in de meegeleverde handleiding hoe dit moet. Driehoekje moet trouwens bij de 1 in de meeste van dit soort zaken. Ook zou u de eerste van die twee stekkers eens kunnen proberen, in plaats van de stekker die het verste komt.

Voor diagnose kan een voeding tester gebruikt worden. Dat is een stekker met aan alle kanten aansluitingen en groene lampjes er op. Om deze nu te bestellen op e-bay.com, uit Hong Kong, dat is een beetje laat maar misschien kan u dit lenen of gebruiken via Peerby.com Dat is spullen lenen van mensen in de buurt. Een computer reparatie winkel zou dat ook wel kunnen maar dan wordt gewoon terug sturen of terug brengen naar de winkel, na nog eens heel goed gekeken te hebben naar de kabels en wat er in de stekkers zit, een betere optie.
 
Dank ook Alfred. Voeding is gloednieuw, daar ben ik niet bang voor.

Grafische kaart nVidia GTX670 is met beide stekkers aangesloten en ook loopt er van betreffende kabel een aansluiting naar moederbord.

Het activeren (aanzetten) zal dus op zich wel ok zijn, maar dan gebeurt er iets dat de computer direct weer laat afsluiten.

Kan niet in het BIOS op dit moment.
 
Start eens helemaal kaal op, dus alles eraf en eruit, met alleen de CPU, voeding uiteraard en systeemspeaker, bios beeps?
 
Op dit moment zit er geen randapparatuur op. Dus puur case/voeding (BDRW).

BIOS beeps komt ie niet aan toe, zo snel schakelt hij weer uit. Dus éven gaan de ventilatoren draaien en meteen weer uit.
 
Soms willen computers niet aan wanneer de fan tegengehouden wordt. Zit er een kabel tegenaan?
 
zal vanmiddag geheugen en videokaart verwijderen, ook checken of alles vrij kan draaien (lijkt me wel).
 
Waarschijnlijk is een condensator op het mb defect. U kunt het volgende proberen: Stekker van de desktop uit de wandcontactdoos verwijderen. Een aantal minuten wachten [de met spanning gevulde condensatoren lopen leeg] Het beste is nu een contactdoos met een aan/uit schakelaar aan te sluiten op de wandcontactdoos. Daarna het aansluitsnoer van de desktop op de eerder genoemde contactdoos aan sluiten. Daarna de contactdoos met de schakelaar op "aan" zetten en daarna de aan/uit knop van de desktop inschakelen. Het is een vreemd verhaal, maar wanneer het een defecte condensator betreft, zou het kunnen werken.
 
* zonder schijven, videokaart en geheugen helaas (of gelukkig) nog steeds dezelfde situatie
* geen enkele belemmering voor welke fan dan ook
* wandcontactdoos truc ook uitgeprobeerd - situatie ongewijzigd

Iemand hier vroeg of we spaghetti eten vanavond :)- afijn, zeer bedankt tot zover voor het meedenken

Het lijkt alsof hij stroom tekort komt, na de piek van het indrukken van de Aan-/uitknop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt alsof hij stroom tekort komt, na de piek van het indrukken van de Aan-/uitknop.
Heb je die extra stekker (ATX12V 8 pins) van de voeding voor de CPU wel aangesloten, wat vaak moet (dus naast die brede stekker (24 p EATXPWR)
 
Ja en als het een nieuw, dus ander, model voeding is dan kan het oude kabeltje wat u heeft gebruikt wel eens anders verbonden zijn. Dat is een moederbord aansluiting neem ik aan. Een dergelijke kabel zou er bij geleverd moeten zijn.
 
Zelfde model, maar moderated. Dus kabels die er eerst aan vastzaten, zijn nu los bijgeleverd. Op zich niet zo'n groot verschil, ware het niet dat de fans en nog een reset o.i.d. (tekst kabeltje) niet direct meer aan te sluiten waren.

Heb je die extra stekker (ATX12V 8 pins) van de voeding voor de CPU wel aangesloten, wat vaak moet (dus naast die brede stekker (24 p EATXPWR)

Zal ik een foto plaatsen..

Gaat dus om deze config:

Coolermaster V550 aangeschaft voor aansluiting op Asrock Z97 Extreme3.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zal vanmiddag geheugen en videokaart verwijderen, ook checken of alles vrij kan draaien (lijkt me wel).
Dat is gewoon het eerste wat je doet als een moederbord niet wil starten, zonder de EATX start er helemaal niets op, ook niet even, overigens.
Maar goed, je doet het liever anders.
 
begrijp ik niet? Heb ik toch uitgevoerd?
 
Er zit bij mij niets naast die brede EATX. Alleen een stekker USB3 (voorzijde functionaliteit).
 
Heb je vervolgens dan wel in jou moederbord handleiding gekeken waar die wel zit die ATX12V 8 pins?
Ik lees nergens dat iemand schrijft..:
naast die brede EATX........
 
Ik wel :p

(dus naast die brede stekker (24 p EATXPWR)

Maar zonder gekheid: die zit bovenin links, dat is de enige met 8 pins.
Was ook aangesloten (via grafische kaart), maar dat maakte dus niets uit.

Ik heb maar 1 zo'n 8-pins kabel bijgeleverd gekregen. Deze is gekoppeld aan de grafische kaart.
Dus zonder grafische kaart wordt vanaf die aansluiting geen stroom verkregen cq toegevoerd.
Ik heb die kaart er uit gehaald, net als het geheugen, omdat dit gevraagd werd te testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Die hoort imho wel aangesloten te zijn...kijk in jouw handleiding (mobo) voor meer gegevens...


Voeding is doorontwikkeld, had dezelfde hiervoor. Heb een snoertje moeten 'lenen' van de oude, omdat anders de fans aan voorzijde en (ik meen) resetknop niet aangesloten zijn..
Ooo.. een modulair systeem... weet je zeker dat je naast de snoeren van de nieuwe ook oude mag gebruiken..
Je zou niet de eerste zijn die wat opblaast agv een ouder snoertje.
Blijkbaar is dat iig niet het geval, maar kan een "oud" snoertje wel de oorzaak zijn van jouw probleem, uitsluiten dus, alleen nieuwe snoeren gebruiken even.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan