Wifi veilig instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Compas01

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2015
Berichten
6
Hallo,
ik heb het als volgt aangekoppeld; kabel Modem met wifi en Wifi-spots, dan bekabeld +/-8 mtr verderop, een Hub met 4-1 poorten, daar zitten drie pc,s aan en een kabel
router met wifi die daar alleen zit voor de Wifi ontvangst router wordt verder niet gebruikt.
nu is mijn vraag, hoe krijg ik die router Linksys Wireless-G WRT54G beveiligd met WPA2 enz
vgr; compas01:305253[/ATTACH]
 

Bijlagen

  • WiFi aansluiting.pdf
    10,2 KB · Weergaven: 40
Het lijkt erop dat je een 802.11g WiFi router hebt. Als er geen WPA2 in zit dan houdt het op. Soms heeft een WiFi router nieuwe systeem software maar in jouw geval lijkt het mij veel slimmer om gewoon een 802.11n modem te kopen. De apparaten die dit ondersteunen zijn sneller en het is compatibel met oude 802.11g apparaten.
 
Als je gaat kijken voor een andere WiFi router en iets meer hebt te besteden koop dan een 802.11ac dual band router. Deze is ook geschikt voor 802.11n en de oude 802.11g. Dan heb je meer mogelijkheden en WPA2 is standaard aanwezig.
Meer info bij: Snelheden

Belangrijk bij WiFi routers: de verbinding is half-duplex waardoor de WiFi apparaten alleen om-en-om kunnen zenden. Omdat de apparaten niet tegelijkertijd een verbinding hebben gaat de snelheid naar beneden afhankelijk van het aantal apparaten die aan staan. Als je een apparaat niet gebruikt, met name apparaten met een langzame WiFi verbinding, zet deze dan uit. De (dure) geavanceerde routers hebben meerdere streams (bijvoorbeeld 4 streams) die tegelijkertijd een verbinding maken en zullen hier minder last van hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan