• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Werkzaamheden excel opsommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paater

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
Berichten
4
Beste,
Ik ben opzoek naar een oplossing om in het eerste werkblad de werkzaamheden van uit de andere werkbladen de zoeken.
Ik heb werkbladen met werkzaamheden met een naam erbij, nou wou ik op het eerste blad een overzicht van de werkzaamheden per persoon.
Helemaal mooi zou zijn als de werkzaamheden verdwijnen wanneer deze 100% af zijn. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd maar dit gaat buiten mijn verstand van excel.
Is er iemand die mij hier meer verder kan helpen
Mvg Peter

Bekijk bijlage Overzicht_werkzaamheden.xlsx
 
Welkom op helpmij.nl!

Je schrijft o.a.:
Ik heb al meerdere dingen geprobeerd

wat heb je zoal geprobeerd?
 
Lijkt je dit geen betere opstelling?
 

Bijlagen

  • Overzicht_werkzaamheden.xlsx
    9,1 KB · Weergaven: 46
Welkom op helpmij.nl!

Je schrijft o.a.:

wat heb je zoal geprobeerd?

Met behulp van verschillende voorbeelden van vert.zoeken op internet ben ik aan de slag gegaan en geprobeert deze werkend te krijgen voor mijn toepassing. Helaas is dit tot op heden niet gelukt.
 
Lijkt je dit geen betere opstelling?

Ja dat zou kunnen, nu wordt het project veel groter en is het dus fijn om het op te kunnen delen. Makkelijk is dan om een zoekfunctie te hebben waarbij de naam ingetypt kan worden waarna als zijn werkzaamheden eruit rollen zonder dit steeds uit te moeten zoeken.
 
Net daarom hebben ze weer de autofilter ontwikkeld.
 
Ik volg Cobbe.
vb: o.a. zoiets.
Edit, welkom op het forum:d (had nog niet gezien:rolleyes:)
 

Bijlagen

  • Overzicht_werkzaamheden.xlsb
    27,6 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Zonder VBA maar met een tabel. Je kan nu heel eenvoudig filteren. In de tab 'Pt_werkzaamheden' een draaitabel wat weer andere mogelijkheden biedt.

@gast0660, wel een beetje kanon voor deze vraag. 100,00% = gewoon 1 en rijen moet je van beneden naar boven verwijderen;)
 

Bijlagen

  • Overzicht_werkzaamheden-1.xlsb
    14,8 KB · Weergaven: 38
Zonder VBA maar met een tabel. Je kan nu heel eenvoudig filteren. In de tab 'Pt_werkzaamheden' een draaitabel wat weer andere mogelijkheden biedt.

@gast0660, wel een beetje kanon voor deze vraag. 100,00% = gewoon 1 en rijen moet je van beneden naar boven verwijderen;)

@allen, bedankt voor de reacties! hiermee kan ik mooi vooruit! alleen nog even kijken hoe ik dan meerdere tabellen uit verschillende werkbladen in de draaitabel krijg maar dit moet wel goed komen.
mijn dank is groot
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan