• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken in nieuwe jaarrekeningen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikik

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2017
Berichten
125
Hey Hey allen, :d

Ik ben bezig met om een analyse op te stellen betreffende jaarrekeningen.
Ik krijg telkens een nieuwe jaarrekening ( zie basis) en tracht hierop mijn analyse op vrij te laten. (zie analyse)

Bekijk bijlage Basis.xlsx Bekijk bijlage Analyse.xlsx

Het tabblad waarin ik de nieuwe jaarrekening ontvang noemt telkens " JAARREKENING".

Nu tracht ik doormiddel van vertikaal zoeken de nodige informatie uit de nieuwe jaarrekening toe te voegen aan mijn analyse.
Het probleem is dat dit telkens een ander document is. Ik heb al geprobeerd om via een macro het tabblad "JAARREKENING" vanuit BASIS over te zetten naar ANALYSE.
Maar hierbij gaat vertikaal zoeken niet automatische zoeken in JAARREKENING.

Ik weet niet hoe ik in " Analyse" ervoor kan zorgen dat deze telkens in het basisbestand de gegevens uit het tabblad "JAARREKENING" gaat gebruiken.



Ik hoop dat mijn vraag duidelijk overkomt. :rolleyes:

Alvast bedankt voor je hulp

Rikik
 
2 x dezelfde vraag binnen 13 minuten.
 
Excuses, heb de ene als opgelost gemarkeerd. :eek:

Je hebt toevallig geen raad? :confused: :)
 
Niet direct, maar misschien met een beetje verdieping ???
 
Zit al met een punthoofd.:)
Maar ik zien et nie.
 
Je zie de vraag niet of je ziet het probleem niet? :p

Ik vind de oplossing spijtig genoeg ook niet, vandaar de vraag :eek:
 
volgens mij wil @Cobbe wat meer uitleg van uw kant over wat uw wilt en waarom....
 
Zijdelings vraagje
als ik naar het niet werkende linkje bovenaan "basis" kijk, dan veronderstel ik door "NBB" het over belgische jaarrekeningen gaat, op te vragen via de site van de nationale bank.
Daar kan je toch alleen maar in pdf opvragen (of die ander xbrl maar daar kan ik niets mee). Hoe krijg je dat dan in excel ?

ik zou anders via indirect beginnen werken, maar dan moeten beide bestanden open staan. Dat zal wel de bedoeling niet zijn.
Zou een andere layout van basis te overwegen zijn ? Kwestie van vlotter werken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan