Nieuwe gaming-pc van ±€1000,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thiemo

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2011
Berichten
335
Beste iedereen,

Mijn huidige PC stamt alweer uit 2011 en was toentertijd al een mid-range desktop. Nu ik nieuwere games wil draaien merk ik dat deze altijd tekort komt, vaak al op de minimum specs.
Het wordt dus tijd voor een nieuwe desktop. Het geld voor een high-end is er helaas niet, maar ik zou al blij zijn als de nieuwe configuratie in ieder geval 3-4 jaar nieuwe games op medium tot high/ultra settings kan draaien. Games die ik in ieder geval soepel wil draaien zijn Planet Coaster, Civilization VI en The Sims 4 (met steeds meer uitbreidingspakketten). De kans bestaat dat ik ook andere high-end games zou willen spelen, daar heb ik momenteel geen concrete voorbeelden van.
Als maximaal budget dacht ik aan ongeveer €1000,-. Stil hoeft het systeem niet te zijn, maar ik zit ook niet te wachten op zeer hoge decibellen. Gamen gaat gebeuren op 1080p/60Hz.

Vanuit de oude PC valt hoogstens mee te nemen de 1TB HDD en het daarop geïnstalleerde besturingssysteem Windows 10 Pro 64-bits. Ik neem aan dat Windows geen moeite zal hebben met het accepteren van andere hardware. Misschien zou de kast nog mee over kunnen, alhoewel dit al een oud modelletje is van Cooler Master met afmetingen 41x48x19cm.
Het hangt van de vraagprijs af of ik zelf zal assembleren of dat er al voorwerk door de winkel kan worden gedaan.

Mijn huidige setup bestaat uit:
ASRock H61DE/S3
Intel Core i5-2500K @3,3GHz
4GB 1333MHz DDR3 werkgeheugen (2x2GB)
ATI Radeon HD8670 1GB GDDR5
Corsair CX500 voeding

Zoals te zien valt is mijn setup (samen met mijn kennis) sterk verouderd.
Ik heb een poging gedaan mij in te lezen over de nieuwe hardware, maar het is zo overweldigend veel dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Ik heb wat onderzoek gedaan wat betreft videokaarten en bleef steken tussen GTX 980, 1060 en 1070.

Hopelijk is dit genoeg info. Indien het niet voldoende is hoor ik dat graag :).
 
Laatst bewerkt:
Activatie van Windows is gebaseerd op je hardware, dus hoogstwaarschijnlijk zal je nieuwe setup niet geactiveerd worden met deze Win 10 van je huidige systeem tenzij je een "retail" versie hebt en geen OEM.
Overigens zul je met nieuwe hardware Windows zo wie zo opnieuw moeten installeren.

Wat je nieuwe setup betreft, kijk eens hier...voor jouw budget kun je een prima game-systeem bouwen.
Met de verschillende onderdelen kun je uiteraard naar believen schuiven waardoor ook de prijs veranderd.
Zou zo wie zo gaan voor een SSD om Windows op te installeren en de huidige HDD er als opslag bij hangen als 2e schijf.
 
Bedankt voor je antwoord. Mijn huidige systeem is ook een samengestelde en er is een losse Windows voor gekocht. Dus neem ik aan dat dat een retail OS is.
Verder zie ik vooral een kleinere keuze staan uit selecties op de Tweakers website. Ik kende het onderdeel van de site nog niet en het is erg interessant, maar het schuiven met onderdelen vind ik moeilijk, vooral omdat alles met elkaar moet kunnen samenwerken.
Zou je, of iemand anders, als het mogelijk is iets voor mij willen samenstellen wat rond de €1000 uitkomt? Een fancy kast hoeft niet per sé, als alles er maar in past en de luchtdoorlating redelijk is.
 
Zal morgen eens kijken wat ik voor je kan doen, nu is het bedtijd want het wekkertje gaat weer vroeg :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan