Aan/uit en alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrleopold

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2017
Berichten
1
Bekijk bijlage Testfile 6 main.c.docxBekijk bijlage Testfile 5 main.c.docx
Beste, ik heb in een word document (toegevoegd) een programma staan waar ik mee bezig ben.
Het betreft 2 schakelaars : S1 en S2 en 3 LED's: LED1, LED2 en LED3.
Met schakelaar S1 kan ik LED2 en LED3 schakelen (het is dan LED2 brandt of LED3).
Deze schakelaar werkt met een geheugen.
Met schakelaar S2 kan ik LED1 schakelen.
Wat ik nog zoek is een aanpassing in deze software zodat , als S2 ingedrukt wordt niet alleen LED1 gaat branden maar dat LED2 of LED3 ook uitgaan.
Wanneer ik S2 loslaat moet LED1 blijven branden en LED2 en LED3 moeten uit blijven.
Wanneer ik daarna S1 indruk moet LED2 of LED3 weer gaan branden (en aan blijven) en LED1 moet dan uitgaan en ook uit blijven.
Ik heb al meerdere mogelijkheden geprobeerd maar kom er niet uit.

Kan iemand mij hierbij helpen.

Ik wil iets aan uitleg toevoegen.
Zie beneden.
Het programma heb ik bijgevoegd (Testfile 6).
Het bestaat eigenlijk uit 2 programma's welke ik aan elkaar gekoppeld wil hebben.
Het groene gedeelte is voor beide programma's.
Het blauwe gedeelte is programma a.
Het rode gedeelte is programma b.
Beide programma's zijn deel van een groter geheel dus die wil ik graag behouden.
Hoe het programma zou moeten werken is als volgt:
Wanneer ik het programma inschakel brandt de blauwe LED.
Wanneer ik op druktoets S1 druk gaat na 1 sec (in dit geval) de groene LED branden (blijft ook branden) en de blauwe LED gaat uit (blijft ook uit).
Wanneer ik op druktoets S2 druk gaat de rode LED branden (blijft ook branden) en de groene LED gaat uit (blijft ook uit), de blauwe LED blijft ook uit, deze gaat pas branden wanneer ik weer op S1 druk (blijft dan ook branden en de rode LED gaat dan uit (blijft ook uit).

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat je geen plan hebt maar gewoon wat zit te coderen
Code:
        LED1    LED2    LED3

S1       0       1       0 *
         0       0       1 *

S2       1       0       0
* nooit beide LEDs. Als beide LEDs uit zijn dan LED2.

How to
Maak een array met voor elke LED een status. Bij indrukken van een schakelaar controleer je elke status en verander je elke status afhankelijk van de tabel hierboven. Dit doe je via een tijdelijke array of drie tijdelijke variabelen. Daarna stuur je alle LEDs aan door de array uit te lezen.

Het coderen is nu weer aan jou.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan