• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gebruik autofilter op meerdere tabbladen met celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKlerks

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2017
Berichten
54
Goedemorgen,

ik had deze vraag al onder een grotere deelvraag gesteld, maar ik denk dat iemand mijn "kleine" probleem snel zou kunnen oplossen.

Ik heb op 8 tabbladen unieke data staan, met hierin 1 kolom (verschillend per tabblad) met een unieke filterwaarde. Hiervoor gebruik ik onderstaande code, maar de autofilter geeft geen resultaat terwijl dat er wel zou moeten zijn.
Het gaat met name om het dikgedrukte deel, de rest werkt. Iemand een idee? Dank bij voorbaat!

Code:
Sheets("DASHBOARD").Select
Range("AE1").Copy
Sheets(Array("1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8")).Select
Sheets("1").Activate
Range("CA1").Select
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
Sheets("DASHBOARD").Select
Range("AA1").Select
Application.CutCopyMode = False
Sheets("DASHBOARD").Select
Range("AA1").Select
Application.CutCopyMode = False

[B]Sheets("1").Range("A1:H500000").AutoFilter Field:=2, Criteria1:=ActiveSheet.Range("CA1").Value
Sheets("2").Range("A1:N500000").AutoFilter Field:=14, Criteria1:=ActiveSheet.Range("CA1").Value[/B]
 
Een voorbeeldbestand zegt vaak meer dan duizend woorden.
 
Verkorte code

Dank voor je reactie, maar het bestand is nogal groot en vertrouwelijk, waardoor ik het niet kan delen. Ik begrijp dat een bestand veel duidelijk kan maken, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een verkorte code voor dit:

Code:
Sheets("1").Select
ActiveSheet.Range("A1:H500000").AutoFilter Field:=2, Criteria1:=Range("CA1")
Sheets("2").Select
ActiveSheet.Range("A1:N500000").AutoFilter Field:=14, Criteria1:=Range("CA1")

Dit werkt namelijk wel.
 
werkt dit?
Code:
with Sheets("1")
 .Range("A1:H500000").AutoFilter Field:=2, Criteria1:=.Range("CA1")
end with

NB: Een bestand ter illustratie hoeft niet het echte bestand te zijn, het mag ook een voorbeeld zijn waarin zich het vraagstuk (ook) voordoet.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan