Harde schijven soms niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.896
Beste mensen,

Sinds kort nieuw systeem met W10.
Heb een stuk of 10 externe schijven en een aantal interne.

De schijven op USB (2.0/3.0) zijn soms niet te zien.
Na wat in- en uithalen plus plaatsen op soms andere USBpoorten maakt het meeste nu weer zichtbaar, op 1 na. Dit is een WD My Passport (USB gevoed).

Led knippert, bij inprikken hoor ik het bekende geluid maar niet zichtbaar in verkenner en schijfbeheer.

Weet iemand heel misschien hoe dit op te lossen is?

Bij Schijfstations zie ik hem overigens (zeer waarschijnlijk) wel staan.

Tenslotte staat m'n cardreader (die ik ook niet meer zie) daar ook bij (4 stations).

Misschien helpt deze info...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je niet bijvoorbeeld zoiets Sharkoon SATA QuikPort H3 USB3.0. Die WD Books zijn wel gevoelig maar met de WD My Passports heb ik geen problemen. Ik heb er een stuk of vijf van 1TB.
 
Heb je niet bijvoorbeeld zoiets Sharkoon SATA QuikPort H3 USB3.0. Die WD Books zijn wel gevoelig maar met de WD My Passports heb ik geen problemen. Ik heb er een stuk of vijf van 1TB.

Zegt me op zich niets, zit wel bijv. een 3.1 op maar die heb ik niet in gebruik. Verder blijkt de WD Passport - waar ik hem ook inprik - een storing te geven.

Ook aan Manamana: het is geen nieuwe schijf die geformatteerd etc. moet worden. Hij is al een tijd in gebruik geweest onder een ander systeem. Heeft het in het begin wel gedaan (heb deze comp een paar weken).

hij wordt dus - net als de cardreader - WEL gezien in Apparaatbeheer. Dan wordt ie toch om een of andere reden wel, maar onvoldoende o.i.d. herkend?

edit: zal hem eens via m'n laptop opnieuw formatteren etc.
 
niet te zien wat het is.. plaatje?
 
Idioot.
Niet gaan schelden....

Dat sloeg op de situatie :p Ik scheld nooit op internet, daarbuiten trouwens ook niet.

hmmm opmerkelijk, op m'n laptop wordt ie ook niet herkend. Dan is het meer een schijf dan een Windows issue, lijkt me toch?

Op laptop precies dezelfde situatie.
Bij Eigenschappen: 'het apparaat werkt correct'.

Even nog maar niet die workaround uitvoeren lijkt me?

edit: schijf moet blijkbaar geïnitialiseerd worden, maar als ik dit vervolgens wil uitvoeren, krijg ik een foutmelding.
[bij Schijfbeheer staat bij disc3 'onbekend']. Kan alleen als MBR.
Nu direct via r.muis gekozen voor initialiseren en nu verschijnt er een venster 'Beheer van virtuele schijven': 'de aanvraag is mislukt door een onherstelbare hardwarefout'.

nou, da's dan duidelijk. Gelukkig stond er niets op, maar begrijp ik dat er ook met andere tools nu niets meer te beginnen is met deze schijf? Wel vreemd dat dit zomaar ontstaan is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Niet dus sniffff...

Misschien met Testdisk nog iets te doen?
 
Ok dank weer, ga hdtune proberen..

Zowel op desktop als laptop geprobeerd. Hij wordt niet gezien door HDtune.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer deze eens:
https://answers.microsoft.com/en-us...ecognize/d9274b94-9f43-4b6f-896e-ac69c42bbd80

PS: ik moest trouwens "Hardware and devices" zonder de "" intypen om die wizard te starten
I suggest you to run the Hardware and devices troubleshooter and check if it helps:

Try the followings steps:

• Click "Search" and type "Troubleshooting" without quotes and hit enter.
• Click “Hardware and Sound”
• Select "Hardware and Devices"
• Click next to run the troubleshooter.
Hope this helps. Get back to us if you have queries regarding Windows, we will be happy to help you.
Reply
 
Inmiddels ook weer voor dat systeem diverse oplossingen uitgeprobeerd en opgezocht. Blijkt dat WD Passport HD's eigenlijk heel gevoelige schijven zijn. Snel kapot dus. Met niets te manipuleren, dus ik zal de schijf als verloren moeten beschouwen.

In die zin is dit topic 'opgelost'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan