• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegeven data bank maken voor het werk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ischa

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2017
Berichten
9
Hoi!

Ik heb een vraag.. weet niet of excel goede uit weg is of via andere office programma.
Maar ik ben aan het doorgronden hoe mijn verkoop breuk en personeel verbruik is op mijn voorraad beheer.

Ik was in excel begonnen maar kom niet verder.
Wat ik graag zou willen is een invoer tabel voor mijn breuk/derving en voor personeel wat zijn nuttigen qua fris en koffie tijdens werk.

Deze moet naar een tabel gaan dat deze per regel laat zien wat per dag per product is gebeurt.

En vervolgens door gaat naar nieuwe tabel waar alles word opgeteld en opgeslagen
Zodat ik over langere termijn kan zien wat met die producten is gebeurt. En qua derving.
Is hier iets voor te maken of te vinden hier?/

gr:thumb:
 
Gewoon de gegevens invullen:
Kolom A de omschrijving en in kolom B de aantallen.
Draaitabel maken van de gegevens.

Mocht het niet lukken met de draaitabel, plaats je even een bestandje: er is vast wel iemand die dat voor je wil doen.
 
Ik heb nu een opzet gemaakt. Echter zou ik graag zien dat draaitabel automatisch zich bij werkt. hoe doe ik dat?
 
Als je een tabel (listobject) hebt gemaakt van je gegevens zet je onderstaande code in moduleblad van toepassing.
Bij een wijziging in de tabel wijzigt de draaitabel mee.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
 If Not Intersect(Target, ListObjects(1).Range) Is Nothing Then ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
 
Maak een voorbeeldbestand die aansluit bij de code. Of maak code die aansluit bij het voorbeeldbestand. Ik kan er weinig van maken van wat je wil.
 
Opzich is dit bestand wat bij heb gevoegd wat ik graag wil. Alleen wil graag dat de draaitabel automatisch ververst
 
In jouw code de blauwe regel toevoegen zoals aangegeven.
Code:
Loop
[COLOR=#0000ff]ThisWorkbook.RefreshAll[/COLOR]
End Sub
 
Harry
je bent nu al een held.
Maar elke combinatie die ik invoer. Krijg ik een foutmelding.
Ik zal wel wat fout doen.Maar zou niet weten wat


gr ischa
 
Helaas is de draaitabel die erin staat gemaakt met een nieuwe versie van Excel, dat gaat dus niet werken bij mij.

Ik heb een bestandje geplaatst met een nieuwe draaitabel en een andere code.
Bekijk het maar eens.
 

Bijlagen

  • Blanco derving personeel.xlsb
    133,2 KB · Weergaven: 47
Volgens mij is de draaitabel gekoppeld aan een externe bron en dan werkt het niet. Met een iets andere opzet van de tabel kan je ook gebruik maken van het weeknummer en de dag.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
  If Application.CountA([D4], [D6], [D8], [D10]) = 4 Then
    With Sheets("Blad2").ListObjects(1)
      .ListRows.Add
      .DataBodyRange.Cells(.ListRows.Count, 1).Resize(, 4) = Array([D4].Value, [D6].Value, [D8].Value, [D10].Value)
    End With
    Range("D4,D6,D8,D10").ClearContents
    Else
      MsgBox "vul alles in"
  End If
End Sub

ThisWorkbook.RefreshAll kan je beter gebruiken als je Blad3 selecteert.
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
  ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
 

Bijlagen

  • Blanco derving personeel1.xlsb
    132,2 KB · Weergaven: 50
Maak een voorbeeldbestand die aansluit bij de code. Of maak code die aansluit bij het voorbeeldbestand. Ik kan er weinig van maken van wat je wil.

Je begrijpt het wel; als je maar een voorzetje krijgt. :rolleyes:
Thisworkbook.refreshall vreet geen tijd.
 
Daar is een speciale knop voor (links onderin).
 
Mochten jullie ooit dichtbij mijn zaak zijn krijgen jullie een drankje voor de moeite van mij!!!
 
Bedankt, ik zal het in mijn achterhoofd houden.
Raalte is de wereld niet uit.
 
Er gaat niets boven Groningen dus blijft Raalte binnen de wereld.:d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan