• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Boekje maken van gegevens in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sallyke

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2017
Berichten
11
Hallo

Ik heb gegevens in excel, ongeveer 800 regels (22 A4 bladen) welke gedrukt zouden moeten worden als een liggend boekje. Dus ongeveer 6 bladen met die gegevens verdeeld op de 4 kanten van de A4.

Kan iemand me hierbij helpen hoe ik dit het beste doe?

Thanks!

Sally
 
Hoi

Bedankt voor je reactie.
Ja al alles geprobeerd, zelfs publisher maar het zijn verschillende kolommen en dat kopieert niet hoe het moet :-(
 
ik vond met googlen hier een link van computeridee over hetmaken van boekjes in excel met een inslagschema

de download is niet meer beschikbaar maar er staat wel een voorbeeld inslagschema met 24 pagina's, misschien helpt dit je om je indeling goed te maken.

http://www.computeridee.nl/workshop/giet-een-boekje-in-a5-formaat/





Edit: de link erbij zetten helpt..
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog aan het proberen met te kopiëren naar word. Als ik niet alles tegelijk kopieer lijkt het beter te lukken.
Ik zal nog wel wat aanmodderen en wat proberen.
Bedankt voor de reacties!
Groetjes
 
Als ik mee mag denken?

Open een leeg blad in Word, kies voor het invoegen van een Excel werkblad en maak dat Excelblad qua regels en rijen net zo groot als je oorspronkelijke Excel werkblad in Excel is, ic. dus 800 x ??.
Je hebt nu dus een Worddocument op je scherm staan dat een (lege) tabel bevat van 800x??

Ga nu naar Excel, zet de cursor in de rechter onderhoek van je Werkblad en "trek 'm" met de shift-toets ingedrukt naar linksboven. Je hebt nu alles geselecteerd, kies voor ctrl-c en schakel naar Word. Plak de hele handel in de in Word staande lege tabel.

Enigste dat wellicht achteraf in Word even dient te worden aangepast is de breedte van de kolommen, maar da's een kwestie van enkele muisklikjes op de randjes.
 
Laatst bewerkt:
Hoi
Het is me ondertussen gelukt met wat knutselen om het zo in word te plakken en de kolommen aan te passen.
Ik heb jouw voorstel ook een vijftal keer geprobeerd maar het lukt me niet om die exceltabel op 5 kolommen, 800 regels te krijgen en dan om alles erin te plakken dat je uiteindelijk 20 blz. hebt.

Toch bedankt om mee te denken!
Groetjes
S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan