• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hyperlinks naar ander tabblad met spaties in naam tabblad werken niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gesus

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
126
geachte lezers,

in een simpele excelfile gebruik ik een macro welke op het "start-scherm" een lijst maakt met hyperlinks in Kolom B (2) maakt van de in dat file aanwezige tabbladen. Op deze manier kan ik snel naar die tabbladen toespringen. Nu werken de hyperlinks alleen indien ik geen spaties gebruik in de namen van de andere tabbladen zoals "Blad1". Zodra ik de naam van het tabblad wijzig in bv "opgaaf data januari" wordt er wel via de macro een hyperlink aangemaakt, maar deze werkt niet met de foutcode "De verwijziging is ongeldig".
Kan iemand mij vertellen wat er in onderstaande macro moet wijzigen?

Sub inhoudsopgave()
On Error Resume Next
ActiveWorkbook.Sheets("Startscherm").Activate
If Err.Number > 0 Then
End If
With ActiveWorkbook.Sheets("Startscherm")
.Columns(2).Clear
For Each sh In ActiveWorkbook.Sheets
If sh.Name <> "Startscherm" Then .Hyperlinks.Add .Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(1), "#" & sh.Name & "!$A$1", , , sh.Name
Next
End With
End Sub

Dank voor jullie moeite!

met vriendelijke groet,
Gesus
 
Code:
"[SIZE=2]#[SIZE=3][COLOR=#ff0000][SIZE=4][/SIZE]'[/COLOR][/SIZE][/SIZE]" & sh.Name & "[SIZE=4][COLOR=#ff0000][/COLOR][COLOR=#ff0000]'[/COLOR][/SIZE]!$A$1"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan