• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Welke functie past bij mijn probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimdeKlerk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2017
Berichten
4
Beste dames en heren van het Helpmij forum,

Ik heb geen idee met welke zoekwoorden ik hierop zou moeten zoeken, dus excuses als dit al een keer is bezocht! Ik heb een vraag voor jullie; Ik heb een kolom met daarin tekst en voor elke regel tekst (gemaakt met alt+enter), wil ik dat excel in de kolom ernaast een nieuwe regel met een "1" daarin genereert. In de bijlage staat een plaatje van de situatie.

voorbeeld excel probleem.png

Bekijk bijlage Voorbeeld excel.xlsx

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Plaats je document in plaats van een plaatje.
 
Ik heb het stukje eruit geknipt en in een ander excel geplakt, ik kan niet het hele excel waarin ik werk opsturen.
 
Dan maak je toch gewoon een voorbeeld bestand waarin je probleem tot uiting komt?
 
Hallo SjonR,

Het probleem is dat ik nu handmatig een 1 moet toevoegen per regel in een cel, wat bij 10.000 rijen en soms 4 regels in 1 rij een behoorlijke klus is. Aanpassingen zijn dan ook erg lastig bijhouden.
 
Zo zou dat kunnen.
Even de range aanpassen (hier geheel kolom A waar tekst staat.
Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range, i as long
For Each cl In Columns(1).SpecialCells(2)
    cl.Offset(, 1) = 1
        For i = 1 To Len(cl)
         If Mid(cl, i, 1) = vbLf Then
           cl.Offset(, 1) = cl.Offset(, 1) & vbLf & 1
          End If
         Next i
   cl.Offset(, 1).WrapText = True
 Next cl
End Sub
 
HSV, hartelijk dank voor de macro! Super om zo snel geholpen te worden :)
 
Graag gedaan Tim,

Volgende keer geen plaatje maar een excelbestand plaatsen.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan