• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Totaal aantal in stamenstelling structuur.

Status
Niet open voor verdere reacties.

GerardGispen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2017
Berichten
3
Ik heb een materialenlijst van een product.
Hiervan wil ik berekenen wat het totale gewicht is van elk materiaal.
Ik heb een samenstelling lijst met meerdere lagen.
De 'Slide runner plate' zit bijvoorbeeld in één keer in 'Slide Runner RDK' en die zit weer één keer in 'Outer door B600xH1200 DLH' en die zit weer twee keer in de hoofdsamenstelling.
In totaal komt zit de 'Slide runner plate' dus 4 keer in de hoofdsamenstelling. (zie total count).

De total count heb ik nu elke keer handmatig berekend. Is er ook een manier waarop ik die automatisch kan berekenen?

In het tweede tabblad heb ik een draaitabel gemaakt, en hierin is dan de totale massa van elk materiaal weergeven.
 

Bijlagen

  • Example.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 30
Dit lijkt op een Bom-lijst (Bill Of Materials)
Alleen zijn de "kinderen" niet goed geïdentificeerd aan hun "ouders"
Als je dit doet zoals in mijn voorbeeld hieronder zijn er meerdere mogelijkheden in Excel.

Edit. Foutje in bestand gecorrigeerd.
 

Bijlagen

  • ExampleGijs (1).xlsx
    15,6 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Dank dat is bijna helemaal wat ik wil.
Alleen werkt het programma waar ik mijn BOM uit exporteer niet mee, en krijg ik niet automatisch een "ouderkind structuur".
A B
1 1
2 1.1
2 1.2
2 1.3
3 1.3.1
4 1.3.1.1
4 1.3.1.2
4 1.3.1.3
3 1.3.2
4 1.3.2.1
4 1.3.2.2
4 1.3.2.3
3 1.3.3
3 1.3.4

Is het dus mogelijk om automatisch van kolom A kolom B te maken?
 
Ik ben bang dat dit met VBA gedaan moet worden.
Misschien heeft iemand anders nog suggesties?
 
Het is me gelukt zonder VBA. Ik heb vier kolommen toegevoegd waarin per level het getal wordt bepaald. Vervolgens voeg ik deze cellen samen en daarmee krijg ik een goede nummerweergave.
Bedankt voor de hulp!
 

Bijlagen

  • Example_gelukt.xlsx
    17,7 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan