• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cellen naar een werkblad kopiëren op volgorde van invoer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chupacabra

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2017
Berichten
7
Hallo allen,

Ik heb een werkblad met een aantal kolommen, in de eerste kolom kan ik een aantal invoeren voor de de betreffende rij.
als er in een rij bijv. aantal 1 is ingevoerd en ik voer een vba code uit dan neemt hij de rijen mee naar een ander werkblad.
maar daar plaats hij ze op volgorde van bestelnummers en niet op volgorde van invoer.
is er een mogelijkheid om dat anders te krijgen?
 
Ja natuurlijk!

Maar hoe wil je hier nu een adequate oplossing voor krijgen, zo zonder bestand te posten?
 
Probeer nu eens, je moet niet meer knop 'Maak' gebruiken!!
 

Bijlagen

  • Bestelling(cobbe).xlsm
    68,2 KB · Weergaven: 41
Helemaal goed

Top bedankt werkt knop verwijderd en ziet er uit zoals ik het nodig heb...
 
Nog een kleine vraag.

Zoals het nu werkt is het goed en ook als je een artikel nog een keer nodig hebt in een zelfde bestelling, aanklikt of veranderd van 1 naar bijv. 2 schrijft hij een nieuwe regel in de bestellijst met het aantal wat dan in het vakje staat.
Dat is helemaal goed.
Maar nu komt het, zou het totaal van het aantal keer dat je in de eerste kolom een waarde invoert zichtbaar kunnen zijn?
 
In A3 staan de regels maar ik bedoel de cellen waar je de aantallen invult.
Als je een tweede keer bijv. 1 invult blijft het 1, wel een extra regel in de bestellijst.
 
Is dit dan de bedoeling?
 

Bijlagen

  • Bestelling(cobbe).xlsm
    70,1 KB · Weergaven: 35
Wel een toevoeging die ik ga gebruiken.

Maar misschien is het wat lastig uit te leggen, de volgorde van de gemaakt lijst is belangrijk zoals deze word ingevoerd moet hij er ook uitzien.
maar het komt voor dat in deze lijst een nummer nog een keer voor moet komen.
je zou dan zeggen maak er dan twee van als totaal maar dat is niet de bedoeling ze moeten separaat in de lijst voorkomen.
Dat werkt nu ook in dit bestand alleen zou het mooi zijn als het aantal van een meerdere malen gebruikt nummer zichtbaar is in de betreffende cel waar je het aantal ingeeft.
of in ieder geval misschien van kleur verandert zodat je weet dat deze al voorkomt (checken dat het er niet teveel of niet goed gaat)
 
Ik heb het met 2 kleurtjes opgelost.
 

Bijlagen

  • Bestelling_2(cobbe).xlsm
    70,4 KB · Weergaven: 33
Helemaal ok hier gaat het mee lukken denk ik.
Vriendelijk bedankt voor de genomen moeite.
 
Ik heb nog een kleine aanpassing gedaan, zie maar of jet zo wil hebben.
 

Bijlagen

  • Bestelling_3(cobbe).xlsm
    50,1 KB · Weergaven: 23
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan