Kan mp4 bestanden niet afspelen op portable mediaspeler ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Berichten
3.606
Ik heb op mijn pc een hoop mp4 bestanden staan die ik maar niet in de auto kan afspelen op de Medion 83598. Deze zou het volgende ondersteunen :
dvd+rw,dvd+r, dvd-rw, dvd-r• Vcd en svcd• Cd-r, cd-rw• Cd-audio• Mp3• Mpeg4• DivX 4, 5, 6, Xvid• Jpeg• Foto-cd
Nu heb ik deze mp4 bestanden al geconverteerd naar xvid en dvix bestanden maar ofwel worden ze niet afgespeeld(niet herkend) ofwel heb ik alleen geluid.

Naar welk formaat moet ik deze bestanden nu converteren om deze toch te kunnen afspelen en met welk programma kan ik dit best doen ?
 
Gokje.
Hernoem dat .mp4 bestand eens naar .mpeg

Je zet die bestanden wel op een DVD die je als Data DVD aanmaakt?
 
Laatst bewerkt:
Wanneer ik het zo hernoem en wil openen gebeurt er niets.
De bestanden worden op een usb stick gezet.
 
Dan kan je nog .mpg proberen.
Anders zou ik het ook niet weten.
 
Je selecteert dan wel het bestand en drukt dan op Play?
En dan gebeurt er niets?
 
De speler wacht dan enkele seconden(probeert bestand te openen) en daarna gaat hij terug naar beginscherm.
Ik ben nu aan het proberen met Handbrake naar een mp4 bestand maar dan met resolutie 720*576.
Als dat niet lukt nog eens naar een mpeg2 bestand proberen dan.
 
Ik zou naar MPEG-4-part2-codecs , DivX of XviD moeten converteren maar hoe geraak ik daar ?
 
Laatst bewerkt:
In de manual van die Medion staat dat de resolutie 480 x 234 is (op de één na laatste pagina). Dat heeft dan vooral te maken met die kleine schermen.
Probeer dus je mp4's eens te verkleinen tot die afmetingen. Dat geeft wel een heel matige kwaliteit, maar beter kan ie niet.
Dit soort apparaten zijn vaak erg picky kwa formaten. Blijkbaar wordt er alleen automatisch verkleind bij 'echte' DVD's.

https://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD-83598----LIFE-E72037/preview-handleiding-544119.html
 
Intussen alles netjes gevonverteerd met Wondershare videoconverter naar formaat xvid 480P en alles werkt netjes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan