Outlook briefpapier en javascript

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonofsundyata

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 aug 2017
Berichten
2
Beste programmeurs,

Als beginner in Javascript ben ik langzaam mezelf aan het ontwikkelen. Ik zal beschrijven wat ik wil, en waar ik tegenaan loop. Eerst een kleine inleiding over de situatie.

Als telefoon/showroom medewerker ben ik aan de receptie verantwoordelijk voor een juiste telefoonafhandeling. Ik moet heel vaak een mail sturen naar 1 van mijn collega's met daarin een terugbel verzoek naar een klant, voor remote support.

Uiteraard werken we zakelijk. outlook 2016 verbonden aan een postbus op een exchange server. Via policies krijgen we automatisch briefpapier toegewezen aan ons account. Zodra ik een nieuw mail opzet krijg ik dus ook automatisch briefpapier toegewezen.

Ik heb een pdf formulier gemaakt met een verzendknop. Ik vul de naam van de beller in, de bedrijfsnaam en het terugbelnummer. vervolgens selecteer ik in een dropdown liojst de juiste collega en dan druk ik op de verzendknop en dan..... gaat het mis.

Mijn email wordt netjes geopend, mijn mailtje wordt netjes automatisch gecomposed. de body staat, de ontvanger klopt, eigenlijk is alles zoals het hoort te gaan, alleen..... Ik heb geen briefpapier in mijn mailtje...... !!

kan ik iets toevoegen aan mijn javascript waarmee bij het samenstellen van mijn mail ook mijn briefpapier wordt gebruikt in het samengestelde emailtje ?

alvast dank voor alle ideeën en oplossingen....

Marcel Maas
 
Het is mij niet bekend dat er in briefpapier, behalve de html, ook Javascript kan worden toegevoegd. Als dit wel kan binnen Exchange en Outlook dan zullen klanten hier problemen mee hebben omdat er een grote kans is dat de virusscanner de email verwijdert vanwege scripts die er in voorkomen. Het lijkt erop dat je ergens in het proces de body (de html) hebt gewijzigd.
 
Het is mij niet bekend dat er in briefpapier, behalve de html, ook Javascript kan worden toegevoegd. Als dit wel kan binnen Exchange en Outlook dan zullen klanten hier problemen mee hebben omdat er een grote kans is dat de virusscanner de email verwijdert vanwege scripts die er in voorkomen. Het lijkt erop dat je ergens in het proces de body (de html) hebt gewijzigd.

Ik vermoed dat je mijn bericht verkeerd interpreteerd. Ik wil geen javascript toevoegen aan briefpapier, ik wil in javascript mijn briefpapier aanroepen. Ik gebruik de opdracht Mailmsg() om Outlook te openen en een bericht samen te stellen. Maar dit bericht bevat niet mijn standaard briefpapier wat ik normaal wel heb als ik een nieuwe mail rechtstreeks start vanuit outlook. Ik vermoed dat ik met javascript wel mijn briefpapier eerst aan kan roepen , in een variabele kan plaatsen die ik vervolgens meestuur in de body van mijn email..?! Alleen ik weet niet of dit echt kan, en zo ja, hoe ik dat ga doen.
 
Ah, ik begrijp nu beter je vraag. Je hebt het niet over de html body van een email maar over de Acrobat Javascript API. Daar ga ik vanuit omdat je het hebt over de methode app.mailMsg() die je gebruikt, waarschijnlijk in een formulier. Helaas kan ik je niet helpen omdat ik niet thuis ben in deze API. Misschien iemand anders?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan