• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Office365 Excel Online - Punt of Komma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ametius

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Berichten
18
Hallo,

Een kort vraagje waarvan ik niet echt iets kan vinden op internet.
We werken binnen ons bedrijf met Office365 en gebruiken hierdoor ook de Online versie van Office: Excel Online, Word Online enz..

Een collega van mij werkt vaak in Excel met getallen en vind het fijn om op het numpad gedeelte van het toetsenbord, de punt in te drukken.
Dit is veel sneller en veel handiger om mee te werken.
Echter, als mijn collega deze punt indrukt, wordt dit ook écht een punt en geen komma. (dit was in Office2007 en hoger wel het geval)

Is dit op te lossen??

Ik hoor graag van jullie.

Ametius.
 
Ametius,

kijk eens wat hier staat:

Bestand > Opties > Geavanceerd

Bij Opties voor bewerken kun je aangeven of de scheidingstekens van het systeem moeten worden gebruikt of andere, zelf op te geven.
 
Beste Haije,

Bedankt voor de snelle reactie. Dit zie ik niet bij mij in Office365.
Ik denk dat jij de lokale versie bedoeld (Office 2016), hier krijg ik inderdaad deze opties te zien.

Bij de online webvariant (dus echt Office365 [Excel Online]) krijg ik onderstaande opties te zien als ik op 'Bestand' klik.
Knipsel.PNG

Hopelijk kan je me verder helpen!

Ametius
 
Hoi,
Ik heb Office 365 niet, ik kan dus ook niets testen.
Maar misschien helpt dit uw collega verder? (ik heb er toch al een paar keer iemand blij mee kunnen maken, dus je weet nooit)
Download link via WeTransfer https://we.tl/WP9ywKr3G0
(het is te groot om hier te posten,8,69 MB)
Het is een klein portable progje dat ik ooit eens voor mezelf heb gemaakt met twee knopjes
USA vlag is een punt, Nederlandse vlag is een komma.
 
Ametius,

helaas kan ik je niet verder helpen. Probeer het eens bij je systeem/applicatiebeheerder
 
Helaas gebruikt Office on-line je browser lokatie om de getalsopmaak vast te stellen. Je zou een programmaatje kunnen downloaden waarmee je de punt op het numeriek eiland omzet naar een komma. KeyTweak werkt prima.
 
Hoi,
Ik heb Office 365 niet, ik kan dus ook niets testen.
Maar misschien helpt dit uw collega verder? (ik heb er toch al een paar keer iemand blij mee kunnen maken, dus je weet nooit)
Download link via WeTransfer https://we.tl/WP9ywKr3G0
(het is te groot om hier te posten,8,69 MB)
Het is een klein portable progje dat ik ooit eens voor mezelf heb gemaakt met twee knopjes
USA vlag is een punt, Nederlandse vlag is een komma.

Helaas heeft dit progje mij niet geholpen, jammer!

Helaas gebruikt Office on-line je browser lokatie om de getalsopmaak vast te stellen. Je zou een programmaatje kunnen downloaden waarmee je de punt op het numeriek eiland omzet naar een komma. KeyTweak werkt prima.

Ik ga KeyTweak uitproberen, ik laat het morgen weten!
Bedankt voor de hulp jkpieterse.
 
Helaas gebruikt Office on-line je browser lokatie om de getalsopmaak vast te stellen. Je zou een programmaatje kunnen downloaden waarmee je de punt op het numeriek eiland omzet naar een komma. KeyTweak werkt prima.

Gelukt!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan