Afbeeldingen plaatsen in tabel in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Emmel

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
52
Hallo Nerds .....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende vraag:

Het komt regelmatig voor dat ik afbeeldingen moet plaatsen in een tabel in Word.
Probleem is echter dat ik er niet achter kom hoe de grootte van de afbeelding direct kan worden aangepast aan de grootte van de cel in de tabel.
Nu moet ik bij elke afbeelding - na het 'plakken' - de afmeting handmatig aanpassen, zodat deze binnen de ruimte in de cel past.

Omdat het terugkerend, om een niet gering aantal gaat zou ik graag weten hoe ik het voor elkaar krijg dat een afbeelding direct bij het invoegen wordt aangepast aan de beschikbare ruimte.
Ik heb al van alles geprobeerd (tabel met vaste celgrootte of tabelgrootte; tekst aanpassen aan beschikbare ruimte ...... etc.) maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ik zou er erg mee geholpen zijn. Het gaat om Word uit MsOffice 2010

Dij voorbaat dank voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je probleem niet helemaal; als ik een afbeelding in een tabelcel plak, krijgt de afbeelding automatisch de breedte van de cel, en dat is ook logisch. En dat is bij mijn weten nooit anders geweest. Dus de vraag is: hoe maak jij je tabel, en plak je de plaatjes? Misschien is een voorbeeldje wel zo makkelijk.
 
Hai,

1. ik maak een tabel in een document op A4-formaat met smalle marges
2. Ik maak een tabel aan ..... vier cellen breed en xxx cellen hoog

Ik klik met de rechter muisknop op een afbeelding en kies kopiëren
Ik klik in de cel waar de afbeelding moet komen en plak met Ctrl-C.

Kennelijk doe ik dan iets verkeerd ..... ?????
Heb toch menig tabel aangemaakt waarin afbeeldingen moeten komen (of dat nou foto's of iets anders is) maar steeds is het effect hetzelfde:
Of de celbreedte wordt groter als in de rechtsgelegen cellen nog niets staat.
Of de afbeelding 'verdwijnt' over de rechterrand tot ik deze met een vulgreep op een hoek (hoogte/breedte-verhouding behouden) verklein.
.... bij nader inzien gebeurt steeds het tweede: de afbeelding wordt geplakt, maar valt weg omdat deze te groot is .... ik moet hem handmatig aanpassen aan de celbreedte.

Zeker een 'verkeerde' versie van Word ..... ???? Heb je het zelf al uitgeprobeerd in Word dan?
Zo logisch als het lijkt is het kennelijk dus niet .......
 
Laatst bewerkt:
Ik klik met de rechter muisknop op een afbeelding en kies kopiëren
Ik klik in de cel waar de afbeelding moet komen en plak met Ctrl-C.
En dát doe ik dus nooit: ik sla sowieso afbeeldingen op in een map, en voeg dan de afbeelding in via het menu <Invoegen>. Nooit problemen gehad :).
 
Ik herken dit probleem. Regelmatig maak ik voor rapportages een 'snip' of screenshot, die ik graag in een tabel wil plaatsen. Dat doe ik ook met ctrl+c en ctrl+v, en ook bij mij verspringt de celgrootte. De voorgedragen oplossing (opslaan van een afbeelding in een map, het kiezen voor de button 'invoegen' en die projectmap vervolgens weer opzoeken) vind ik bijzonder bewerkelijk.

Hetzelfde probleem geldt voor het invoegen van afbeeldingen op een gewone pagina, in de regel. Daarbij houdt de afbeelding het zijn oorspronkelijke grootte aan (en valt altijd buiten de pagina), terwijl ik de afbeelding logischerwijs nóóit groter wil hebben dan de marges van de pagina.

Is het niet mogelijk om in het programma ergens de instellingen aan te passen hóe Word omgaat met het plakken van afbeeldingen? Ik kan me voorstellen dat veel mensen hun afbeeldingen plakken met ctrl+v of rechtermuisknop+plakken, en dat het hen onnodig lastig is gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan