Een programma dat alle facetten van je computer op snelheid test

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukkel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
1.990
Besturingssysteem
Win11 Prof NL
Office versie
Office365
Hallo Allemaal,

Vroeger had PCM een mooi programma dat je computer binnenste buiten kon keren en van het geheel een test weergeven.

Is er momenteel nog zo'n programma, geschikt ook voor Windows 10?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Windows heeft zelf een ingebouwd uitgebreid testprogramma "De prestaties van uw computer classificeren en verbeteren" (wintoets + Pause/Break).
Daar zie je ook het resultaat van verschillende onderdelen die getest zijn met aanbevelingen voor prestatieverbetering.
Verder zie je daar in de linkerkolom een link naar "Geavanceerde hulpprogramma's" en onder "Systeembeheer" vind je "Windows Geheugencontrole" waarmee je het geheugen kunt laten controleren op fouten.
Dus waarom nog naar andere software zoeken?
 
Laatst bewerkt:
Windows heeft zelf een ingebouwd uitgebreid testprogramma "De prestaties van uw computer classificeren en verbeteren" (wintoets + Pause/Break).
Daar zie je ook het resultaat van verschillende onderdelen die getest zijn met aanbevelingen voor prestatieverbetering.
Verder zie je daar in de linkerkolom een link naar "Geavanceerde hulpprogramma's" en onder "Systeembeheer" vind je "Windows Geheugencontrole" waarmee je het geheugen kunt laten controleren op fouten.
Dus waarom nog naar andere software zoeken?

Hallo Mik Zjegger
Ik zal wel wat fout doen, maar ik krijg na de toetsencombinatie Wintoets + Pauze/Break
Het volgende:

59988a4e5e5e5-2017-08-19.png


Dit kan toch niet de bedoeling wezen? Doe ik het fout of zit het foutje bij jouw?

Met vriendelijke groet
Dukkel
 
Je hebt gelijk Dukkel, windows heeft die interface eruit gesloopt, hij is nog wel te benaderen via de prompt en PowerShell maar dat is tamelijk ingewikkeld.
Windows zit vol onverwachte verrassingen als ze een nieuw besturingssysteem uitbrengen, wat goed was wordt dan afgedankt. :eek:
Ik heb hier een link voor je waar je hem mee terugkrijgt.
https://www.pcleek.com/tips/tips-vo...estatie-index-achterhalen-met-windows-8-en-10
Er zullen nog wel meer tooltjes zijn vermoed ik.
Succes ermee. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan