• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel verticaal zoeken meerdere waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yourinho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2017
Berichten
3
Goedemiddag,

Ik ben al een tijd opzoek naar een oplossing voor mijn verticaal zoeken probleem.
Ik heb een document met namen en de daarbij behorende Productiviteit.
Op het moment dat Jan op meerdere plaatsen actief is geweest op Maandag en meerdere productiviteitscijfers heeft wil ik deze in een apart tabblad krijgen.
Ik krijg alleen het eerste percentage van Jan zichtbaar, terwijl ik graag wil dat het gemiddelde van die dag zichtbaar wordt voor Jan in het weekoverzicht.
Tevens kan het zijn dat de namen van plaats veranderen en dus in een andere volgorde komen te staan.
Bekijk bijlage Productiviteit_TEST.xlsx
Alvast bedankt,

Yourinho
 
Voldoet dit?
Code:
=GEMIDDELDE.ALS(C4:C10;"Jan";D4:D10)
Voor "Jan" kan ook een celverwijzing gebruikt worden natuurlijk.
 
Bijna alle vragen over som, aantal, gemiddelde, min, en max in combinatie met als zijn zeer eenvoudig met een draaitabel op te lossen.
 

Bijlagen

  • Productiviteit_TEST.xlsb
    11,8 KB · Weergaven: 51
En heb je de antwoorden ook bestudeerd en aangepast aan je voorbeeld? Met een beetje puzzelen zou je met mijn suggestie hierop uit kunnen komen:
Code:
D5: =GEMIDDELDE.ALS(Maandag!$D$51:$D$75;$C5;Maandag!$T$51:$T$75)+GEMIDDELDE.ALS(Maandag!$E$51:$E$75;$C5;Maandag!$T$51:$T$75)
 
Bedankt Alex!

Nu heb ik echter een vervolgprobleem.
De functie is ingevoerd en werkt alleen op het moment dat erin de tweede rij geen naam is ingevoerd van iemand maar wel in de eerste rij komt er een foutmelding.
Hoe is deze foutmelding op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan