Diskstation\storage

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Berichten
148
Mijn Synology Nas had een defecte HDD en ik heb de Nas helemaal uit mijn Lan verwijderd/afgekoppeld, kortom echt helemaal weg. Toch blijft de Windows 10 Verkenner hem onder Netwerk hardnekkig vermelden als DISKSTATION met submap Storage. En ik krijg die vermelding niet weg.
 
Ga naar "Netwerkcentrum" en laat de pc je netwerk opnieuw scannen.
Dan zou hij niet meer voor mogen komen.
 
Dank Scrapheap voor je reactie maar ...
De terminologie "netwerk opnieuw scannen" kom ik in het Netwerkcentrum niet tegen. Ik ben behoorlijk handig met computerapparatuur en vrijwel alle problemen los ik zelf op maar ik ben niet zo thuis in het jargon dus ik heb behoefte aan exacte aanwijzingen die overeenstemmen met wat ik op mijn computer vind. Zoals:
- op mijn laptop via het startmenu naar Instellingen en daar "netwerk opnieuw instellen" aangeroepen. Dat werkte. De vermelding Diskstation onder Netwerk in de Verkenner is weg.
- dezelfde truc op m'n PC werkte niet dus naar het Configuratiescherm, Netwerkcentrum, "Een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen" aangeroepen en gekozen voor "nieuw netwerk instellen" maar dan verschijnt er een scherm waarin naar iets wordt gezocht dat vervolgens niet wordt gevonden. Dood spoor dus.

Nog andere ideeën?
 
Geen idee hoe jouw netwerkconfiguratie is maar ik heb alle netwerkapparatuur en verbonden apparaten een vast IP toegewezen omdat ik het lastig vind dat er na een herstart van de router andere IP's worden toegewezen door de DHCP-server.
Hierdoor weet ik altijd op welk IP m'n beveiligingscamera's, NAS, mediaspeler etc. te vinden zijn.
Als je de pc bekabeld hebt aangesloten kun je overwegen om de pc uit te zetten, daarna router te herstarten en vervolgens een minuutje of 3 later ook de pc opnieuw te starten.
De pc zal dan het netwerk vinden en gaan zoeken naar verbonden apparaten en zou de NAS dan niet meer mogen laten zien als deze niet meer in het netwerk aanwezig is.

De opmerking "netwerk opnieuw scannen" was wellicht niet echt handig maar ik ging er gemakshalve van uit dat je wel zou begrijpen wat de bedoeling zou zijn, daarvoor excuus.
 
Nogmaals dank Srapheap, probleem opgelost maar je volgorde iets veranderd en uitgebreid:
Router uitschakelen. Op de PC naar startmenu, Instellingen, netwerk opnieuw instellen. PC uitschakelen en router opnieuw starten. Als die daarmee klaar is PC opnieuw opstarten en bingo.
Misschien zit hier een overbodige stap tussen maar het werkt. Ook met de laptop.
Nu nog uitvinden hoe ik de status van dit probleem op deze vermaledijd onduidelijke site op opgelost zet.
 
In je beginpost rechtsboven op het vraagtekentje klikken, dat veranderd dan in een groen vinkje volgens mij..
Succes ermee weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan