Geen signaal na opstartlogo

Status
Niet open voor verdere reacties.

granitk7

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2012
Berichten
863
Ik probeer een computer van iemand te maken die problemen heeft met opstarten. Het beeldscherm geeft geen signaal aan zodra het opstartlogo verdwijnt.*Ik kan dus wel in de bios komen. Veilige modus wilt overigens niet werken, omdat ik een herinstallatie heb gedaan van windows.

De pc wilde één keer goed opstarten. Daarbij viel het me gelijk op dat er veel malware/virussen op moeten hebben gestaan. Toen ik probeerde om een Bitdefender te installeren liep de pc vast. Ik heb de pc uitgedaan, maar nu wil hij helemaal niet meer goed opstarten.

Wat ik al heb geprobeerd:
-Windows opnieuw installeren

-Windows 10 op een andere HDD installeren. Hiermee kon ik de pc 3-4 keer opnieuw opstarten. Daarna gaf die aan dat er een boot file miste.*

-Memtest86 gedraaid. Gaf geen problemen aan.

Ik heb Windows 7 nu ook geïnstalleerd op de andere HDD, maar hij geeft precies hetzelfde probleem.

Heeft iemand misschien nog een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik weet nu niet of het een software- of een hardwarematig probleem is.*

Het gaat om een Acer Aspire AX3400
AMD Athlon II X2 215
3GB DDR3
NVIDIA GeForce 9200
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar die krijg ik daar niet in gemonteerd. Maar je hebt mij wel op een idee gebracht. Ik heb het is met een vga kabel geprobeerd. Nu wil hij wel doorstarten. Ik denk dat het aan de videokaart driver ligt.
 
Op een videokaart zit een vesa deel met de driver in de bios maar als Windows start dan wordt het deel daarvoor gebruikt, daar of in de driver kan dan een probleem zitten maar bij een W7 EN een W10 installatie is dat de default en zou gewoon moeten werken.
Vermoed dat de kaart niet meer top is.

Een PCI-e aansluiting zijn van alle videokaarten gelijk en zouden moeten passen.
 
Ik krijg de pc nu wel werkend met de vga kabel. Ik ben nu de driver aan het installeren.

Ik bedoelde eigenlijk meer met dat ik zelf een game pc heb en de videokaart nogal groot is. Ik zou het moederbord er uit moeten halen en ik moet dan ook mij eigen voeding gebruiken aangezien deze in de Acer niet genoeg aansluitingen heeft. En nou heb ik in mijn pc alle kabels vastgemaakt met tyraps. Dus dat is nogal veel werk om het los en weer goed te krijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan