Hoe weet ik welke drivers ik nodig heb?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik dat programma run dan krijg ik deze foutmelding:

WpxwljE.png

Maar ik heb al een driver voor de videokaart gevonden via de website van nvidia, nu moet ik dus alleen nog een driver voor geluid en (misschien) internet.
 

Bijlagen

  • naamloos.bmp
    280,5 KB · Weergaven: 53
Welke van de bovenste 2 geeft die foutmelding? Die van de chipset driverset of die van de audio?

Tijs.
 
Ik had gewoon alle bestandjes uitgepakt en dubbelklikte op "Setup". Toen kreeg ik die foutmelding
 
Verhaal over alles uitgepakt etcetera is geen antwoord op mijn vraag.

Tijs.
 
Ik weet niet welke driver het was, stond er niet bij. Er waren verschillende .exe bestandjes maar ik dacht dat ik gewoon Setup moest runnen. Maar dat doet ie niet.
 
Begin dan opnieuw met die bovenste 2 drivers en zoek uit of het met de Hyperion (=chipset) of met de Vinyl (=audio) driver de foutmelding ontstaat.

Tijs.
 
Ok, de audio driver heb ik nu kunnen installeren met dat Hyperion programma. Blijkbaar heette dat VIA AC'97 ofzo.

Heb die netwerkdriver gedownload, maar als ik het open met Winzip zie ik maar twee bestandjes, "Netrlx.inf" en "Rtnic.sys". Ik neem aan dat dat de driver zelf is die je handmatig moet installeren, maar ik weet niet waar ik ze moet uitpakken. Ergens in de Windows map?
 
Apparaatbeheer openen, rechtsklikken op het xxxx Ethernet apparaat en kiezen voor Stuurprogramma installeren (of zoiets). Aangeven dat je handmatig een driver wilt installeren en dan bij "Ook op deze locatie zoeken" het vinkje zetten en daar Bladeren naar de plek waar je die driver hebt staan.
Hopelijk installeert Windows hem dan. Indien niet, dan is de driver niet een juiste.

Tijs.
 
Oh ja, dat was ik vergeten. Dat heb ik nu dus gedaan, en verrassend genoeg werkte dat. Nu heb ik ook internet werkend als ik een kabel erin stop. Er zijn niet veel websites die echt goed werken op zo'n oud ding, maar het ging om het idee.

Volgens mij heb ik nu alles werkend wat ik werkend wilde hebben. Beeld, geluid, en internet. Bedankt voor al je hulp (en de andere mensen die gereageerd hebben).
 
Hier was ik even offline. Het is te gedateerd om nog drivers te vinden bij Packard Bell en van MSI heb ik alleen het handboek en een nieuw BIOS gevonden. Deze had je misschien nog niet. Het BIOS updaten raad ik alleen aan wanneer dat onoverkomelijke problemen oplost en met enig verstand van zaken. Lees voor meer duidelijkheid de uitgaveopmerkingen.

https://de.msi.com/Motherboard/support/MS6323.html#down-bios

Het moederbord is inderdaad een MSI MS-6323 Ver:2 van een Packard Bell Luna. De specificaties staan in de link hier onder.

http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/luna.htm

Fijn om te lezen dat de chipset drivers afzonderlijk al gevonden zijn.
 
Nu ik toch even de aandacht hier heb, weet iemand misschien of een Sound Blaster 16 geluidskaart zou werken in mijn PC? De reden dat ik deze PC heb aangeschaft is vooral om Dos games te spelen, maar de geluidskaart die erin zit is helaas niet met een aantal Dos games compatibel. De Sound Blaster 16 schijnt één van de meest gebruikte en best ondersteunde geluidskaarten te zijn uit die tijd, maar ik heb geen idee of het werkt met mijn PC. Ik heb hier niet bijster veel verstand van.
 
Die kaart, uit 1992, gaat in een ISA slot maar latere modellen passen in een PCI slot. Deze PCI kaart zou je dan moeten hebben. Een later PCI model Soundblaster zou je ook kunnen proberen. Ik heb hier in Groningen nog verschillende SB kaarten en niet onbelangrijk drivers ervoor. Deze zijn haast niet te krijgen. Kaarten kan je misschien vinden met advertentiezoeker.nl

Hier een pool spel voor DOS wat ik nog altijd speel. https://www.dropbox.com/s/2qkyqjbrkyz4uap/Apool+Game+and+Boot+Disk.zip?dl=0
 
De witte sloten zijn PCI sloten, daar zijn er op dit bord twee van. Deze contacten zijn aanzienlijk smaller dan die van de ISA sleuven. Let ook op het brede deel en het smallere in het verlengde. Zie de afbeelding en specificaties uit de door mij gegeven link.

http://www.uktsupport.co.uk/pb/mb/luna.htm

De specificaties staan er onder.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan