Optellen per reeks en totalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
230
Hoi,

Hier heb ik een statement. Ik heb gewoon queries gebouwd.

In deze qeury probeer ik van een bepaalde rekening het saldo te krijgen van die periode en dat jaar. Hij geeft alleen de mutaties weer van wat er in dat jaar is gebeurd. Hij rekent niet met de mutaties die ervoor zijn gebeurd. Ik bedoel hij telt de voorgaande niet op.

Bijvoorbeeld:

Periode bedrag
1
2
3 85789,82
4 -208909,56
5 53264,4
6 167668,22
7 -482146,78
8 295306,2
9 -22667,61
10 -407820,26
11 113737,27
12 388877,89

Eindtotaal -16900,41

Eindsaldo klopt wel, alleen ik wil dat bijvoorbeeld periode 4 niet -208909.56 is, maar -208909.56+85789.82 cumulatief... zelfde geldt ook voor de opkomende maanden en jaren...

Code:
SELECT Val([reknr]) AS Rekeningnr, dbo_grtbk.oms25_0, dbo_GeneralLedgerBalances.GeneralLedger, Sum(dbo_GeneralLedgerBalances.AmountDC) AS SomVanAmountDC, Year([Reportingdate]) AS Expr1, Sum(dbo_GeneralLedgerBalances.AmountTC) AS SomVanAmountTC, Sum(dbo_GeneralLedgerBalances.AmountDCDebit) AS SomVanAmountDCDebit, Sum(dbo_GeneralLedgerBalances.AmountDCCredit) AS SomVanAmountDCCredit, Sum(([amountdcdebit])-([amountdccredit])) AS saldo, Month([ReportingDate]) AS Expr2
FROM dbo_grtbk LEFT JOIN dbo_GeneralLedgerBalances ON dbo_grtbk.reknr = dbo_GeneralLedgerBalances.GeneralLedger
GROUP BY Val([reknr]), dbo_grtbk.oms25_0, dbo_GeneralLedgerBalances.GeneralLedger, Year([Reportingdate]), dbo_GeneralLedgerBalances.Journal, Month([ReportingDate])
HAVING (((Val([reknr]))=10410000));
 
Als je een lopend totaal wilt, zul je een andere query moeten maken, want dan moet de voorgaande waarde ook worden uitgelezen. Met een voorbeeldje erbij, kunnen we dat makkelijker maken. Anders krijg je van mij een lopend totaal query die je dan zelf moet zien om te bouwen.
 
Hoi,

Ik heb alleen deze sql die ik had opgegegevn.

Ik heb de jaar bedrag(cumulatief met voorgaande jaren en perioden) en laatste kolom periode
 
Ik heb alleen deze sql die ik had opgegegevn.
Hè? Wat heb je aan een query als je geen tabel hebt waar die query op draait? Ten eerste krijg je een foutmelding als je de query uitvoert (geen tabel) en ten tweede krijg je nooit een resultaat te zien (geen data).
 
De database met op zijn minst de tabel waar de (dummy) gegevens instaan waarop je de query wilt draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan