Macro toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ingidvravenstein

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2017
Berichten
7
Hoi,

Ik wil graag aan de hand van een klantnummer (welke ik kan wijzigen via een button) de gehele klantgegevens vanuit het ene tabblad in het andere tabblad zet.
Dus bv;

op tabblad 2 staat

klant 1 pietje puk
lalalaan 1
1234AB Niemandsland

Ik zou graag deze gehele tekst (incl klant en nummer) naar tabblad 1 willen verplaatsen

Is hier een makkelijke formule voor of middels een macro?

Kan iemand mij hiermee helpen?


Grt Ingrid
 
Ja, dat kan. En als je een voorbeelddocument plaatst zal iemand dat nog voor je maken ook.
 
Daarvoor heeft MS uitgebreid filter aan Excel toegevoegd.
 
Met een formule.

Code:
=INDEX('Gegevens klanten'!$A$1:$G$27;MATCH(factuur!$C$15;'Gegevens klanten'!$C$1:$C$27;0)-(15-ROW());COLUMN())
 

Bijlagen

  • test factuur.-1.xlsb
    20,6 KB · Weergaven: 47
Dank je wel,

Mocht ik hiervoor toch een macro willen gebruiken, kan dit dan ook?
Ik wil namelijk dmv een button naar andere klanten kunnen schakelen.

Kan dit wel met de factuurnummers, maar weet dan niet hoe dit te doen met de gegevens van de klanten.
 
Hoe moet ik die button voor mij zien? En waarom maak je van het blad 'Gegevens klanten' niet gewoon een tabel? Dus per klant alle gegevens op 1 rij.

Met VBA wordt het in jouw voorbeeld bestand zoiets.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim f As Range
 If Target.Address = "$C$15" Then
  Set f = Sheets("Gegevens klanten").Columns(3).Find(Format(Target.Value, "000"), , xlValues, xlWhole)
  If Not f Is Nothing Then Range("C10:G14") = f.Offset(-5).Resize(5, 6).Value Else MsgBox "niet gevonden"
 End If
End Sub

De code moet je plaatsen in de bladmodule van blad 'factuur'
 
Dank voor je antwoord!

De button heb ik in deze bijlage toegevoegd.

Ben denk ik te veel moeilijk bezig geweest dat ik er helemaal niet aan heb gedacht om de klantgegevens als tabel neer te zetten :confused:
Bekijk bijlage test factuur..xlsm kolommen zichtbaar maken i:Q
 

Bijlagen

  • test factuur..xlsm
    24,9 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet veel van deze opzet. Wat als klant 1 voor de tweede keer een factuur krijgt?
 
Daarom wil ook ook dmv een button de gegevens toevoegen.
Het factuurnummer kan ik al dmv een button wijzigen, dan is dit geen probleem meer.

Daar heb ik de volgende macro voor gebruikt;


Sub factuurnummer()

'een factuurnummer genereren

Dim getal As Long

getal = Range("M1").Value
Range("H7").Value = Format(Date, "yyyy") & "-" & Format(getal, "000")

End Sub
 
Je wilt de gegevens toch opvragen? Een factuurnummer maak je obv van het laatste nummer anders loop je kans op duplicaten. Bedenk eerst even hoe je het proces voor ogen hebt. Denk ook even na over hoe je met de BTW moet omgaan. Het lijkt mij niet dat die in het totaal moet zitten.

Je kan hier eens kijken om te zien waar je allemaal aan voldoen moet volgens onze blauwe enveloppen brigade. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/administratie_bijhouden/facturen_maken/factuureisen/

Ik mis er best wel veel in de huidige opzet.
 
Laatst bewerkt:
Opvragen in de factuur is inderdaad voldoende, dan kan je hem opslaan als en versturen als pdf.
In een ander bestand worden de verstuurde factuurnummers bijgehouden, duplicaten zijn er hierdoor niet.
Wat betreft de btw, hier wordt de btw door de fiscaal partner betaald, daardoor moet je hun btw-nummer vermelden op de factuur.

Ik dacht aan onderstaande, dus dan kan ik zowel het factuurnummer wijzigen als het klantnummer en de daarbij behorende gegevens. (Dus wanneer ik het klantnummer aanpas dat de regels die onder het factuuradres staan automatisch worden ingevuld.) Dan zou ik niet meer iedere keer de gehele adres gegevens in hoeven te vullen, enkel het klantnummer. De overige gegevens moet ik toch per factuur aanpassen (werk/week/datum/enz.)

Bekijk bijlage test factuur..xlsm
 
Misschien dat iemand anders het begrijpt want ik heb werkelijk geen idee wat je wilt. Waar begin je met de invoer van de data?

Dan zou ik niet meer iedere keer de gehele adres gegevens in hoeven te vullen, enkel het klantnummer. De overige gegevens moet ik toch per factuur aanpassen (werk/week/datum/enz.)
Heb ik laten zien middels een formule en hoe het met VBA kan.

In een ander bestand worden de verstuurde factuurnummers bijgehouden, duplicaten zijn er hierdoor niet.
Klinkt niet logisch.
 
Toch bedankt!

Ik denk dat ik hiermee wel mee uit de voeten kan en zal naar alle waarschijnlijkheid wel de opzet van de factuur aanpassen :thumb:

Groeten Ingrid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan