datums tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,

Ik heb een bestand met een 10000 tal records
een van de velden is een datumveld... zo kunnen er voor 14/08/2017 20 records zijn, voor 15/08/2017 40, voor 16/08/2017 15, voor 17/08/2017 geen
Nu wil ik graag weten, hoeveel dagen er in 2017 in totaal gewerkt zijn... dus, in bovenstaand voorbeeld zouden dat er 3 zijn omdat er in 17/08/2017 geen records voorkomen.

Elk record heeft een initiaal, in ons geval "J", "L", "M", "A"
Ik zou ook willen weten, hoeveel dagen elk gewerkt heeft, en dit in vergelijking krijgen met het totaal aantal dagen..

Hoe pak ik dit aan?

Alvast bedankt

JP
 
Uuuuhhh, je document of een relevant voorbeeld ervan, zoals ik al zei.
 
als ik een query maak dat records filtert op het huidige jaar en als opmerking "behandeling" heeft krijg ik het volgende resultaat:

per jaar.jpg

ik heb zo 6670 records
ik wil dus op basis van een query weten hoeveel dagen er dit jaar gewerkt zijn (zoals hoger uitgelegd)
en hoeveel er per "Getuigther" zijn

iets duidelijker nu (hoop ik)

JP
 
Ik zie nog steeds geen Excel document.
 
OK, genoeg gespeeld, zullen we de vraag eens beantwoorden? Je maakt dus een Totalen query, waarbij je groepeert op Datum, en op Initiaalcode. Vervolgens gebruik je één veld met de functie Aantal om te tellen. Wil je op jaar filteren, dan maak je nog een veld met de formule Year([Datumveld]) en dat filter je dan met Year(Date()). Dat veld krijgt de functie WAAR. En dan heb je volgens mij je resultaat.
 
@ Octa,
Volgens mij heeft het weinig te maken met, al dan niet, moderator te zijn. Dit is gewoon mijn (ongezouten) mening hoe ik over je denk.
(ik leef nog altijd in een land met vrije meningsuiting)
Idd, mijn bijdrage helpt TS niet verder maar jij hebt hier toch het alleenrecht niet wat acces betreft, anderen durven zelfs niet meer antwoorden.
(dezelfde opmerking, over je arrogantie kwam deze week nog voorbij in een ander postje) dacht ik zo.
Ik wil er verder geen woorden meer aan verspillen, maar het is toch echt wel tijd dat je op zoek gaat naar een degelijke zielenknijper die kan ontdekken hoe jouw portie gezond zelfvertrouwen is veranderd in een ziekelijke arrogantie.
 
niet dus he Michel:

Michel.jpg

geeft als resultaat:

resultaat.jpg

dus............ niet OK

jp
 
kan dit even BUITEN mijn vraagstelling aub... ik wil hier niets mee te maken hebben
Ben blij met ELKE hulp die ik van wie dan ook krijg...

JP
 
Mooie plaatjes. Je krijgt toch elke waarde die je opvraagt? Alle gegevens van 2017
 
het is niet dat wat ik wil

ik wil:
1 weten hoeveel dagen er in totaal effectief gewerkt werd
2 ik wil weten hoeveel dagen iedereen, individueel gewerkt heeft

Jammer maar dat zie ik niet hoor

Bedankt voor de hulp in elk geval
 
Hoe het kan staat al in #10. Als je dat niet begrijpt dan is het waarschijnlijk handiger dat je de database even plaatst. En kom niet aan met het is te groot of andere non info. Dan zoek je maar even hoe het wel kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan