statistics op website html plaatseb

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
Berichten
362
ik zou graan live statistics op me site plaatsen . waar aan je kan zien hoeveel mensen der op dat moment zijn
heb er al een paar geprobeert , maar die telt alleen maar op . zeg maar zo teller als die van sam dj die laat zien hoeveel er op dat moment zijn

bvd johan
 
tja ik het die vistor couter gepakt , maar hoe dat werkt .. ik kom niet verder dan html kwa instellen enz
 
Welke bedoel je? Heb je een linkje?
 
Het schijnt met Google Analytics te kunnen.
- Aantal bezoekers in bepaalde periode met de Core Reporting API.
- Huidige aantal bezoekers met de Realtime Reporting API.

Meer info (klik)
 
tja je zal eerst een intensief contact moeten hebben met je gebruikers.
Dit wil zeggen dat er een hartbeat in je site dient te zitten om de 5sec bvb
dus html alleen lukt niet .
hierna zal je een teller en een refrech moeten hebben dus een cron die bvb elke 5min een teller zero zet.
hierna zal deze tellen tot het einde van de 5min dan houd die deze bij voor 5min (nu veel gebruiken die methode omdat ze eenvoudigst is maar niet juist )
je kan ook elke hardbeat opslaan in bvb een database en een venster over de afgelopen bvb5min laten zien dit is juist maar zeer intensief voor de server.
 
Eigenlijk is het bijzonder dat Google Analytics nog niet eens geroepen is.
Een beetje elke website gebruikt het, en de je kan er echt heel veel statistieken uit halen.

kenikavanbis zijn opmerking is behoorlijk technisch (en een cronjob is overdreven ;) ), maar het legt wel uit hoe het precies werkt.
Voor een vroegere website heb ik ook een systeem geschreven die bijhield wie er online was, aan de hand van een ledensysteem. Ik keek dan niet continu naar de leden, maar als iemand vijf minuten niet meer had gedaan (elke actie logde ik de tijd in de database) haalde ik die persoon weer uit de OnlineUsers tabel in mijn database.

Maar als je het simpel wilt doen, zijn er talloze sites die dan kunnen doen.
 
RE: Eigenlijk is het bijzonder dat Google Analytics nog niet eens geroepen is.
Zie post #8 :d en ik ben het met je eens dat een GA op iedere website hoort.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan