Computer samenstellen voor muziek productie

Status
Niet open voor verdere reacties.

jayvdh

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2017
Berichten
7
Hallo, mijn naam is Jay en ik wil een computer kopen voor het produceren van muziek.
De computer moet hele zware taken uitvoeren, omdat ik regelmatig werk met ontzettend grote projecten die veel werkgeheugen en kracht vereisen.

Ik heb de volgende setup gevonden op www.pc-samenstellen.nl en zou graag jullie mening horen over deze setup.


Kast: Cooler Master MasterBox Lite 5
Processor: Intel Core i7-7700K 4,2GHz
Koeling: Waterkoeling NZXT Kraken X52
Moederbord: Asus Prime Z270-P
Geheugen: Crucial Ballistix 32GB DDR4-2400
Videokaart: NVIDIA GTX 1070 8GB
Harde Schijf: 1050GB SSD Crucial MX300
2e Harde Schijf: 525GB SSD Crucial MX300
Voeding: 750 Watt Cooler Master
BSsysteem: Windows 10 Pro
Geluidskaart: Externe Audio Interface

https://pc-samenstellen.nl/pc-samenstellen/multimedia-computer

Alvast bedankt!
 
Welkom bij de helpmij.

Lijkt mij een leuke samenstelling.
2 vragen:
het nut / noodzaak van waterkoeling ontgaat mij een beetje?
is een voeding van 750 watt mogelijk wat overdone?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou heel goed kunnen! Het eerlijke verhaal is dat ik een behoorlijke leek ben op het gebied van computer hardware, vandaar dat ik hier om advies vraag. Het komt er dus op neer dat ik dacht dat dit het systeem ten goede zou komen. Ik vraag me af hoe je kunt berekenen hoeveel voeding je systeem nodig zal hebben. Dezelfde voeding met iets minder WATT is slechts een klein beetje goedkoper. Gaat "liever teveel dan te weinig' hierbij niet op? Komen er bijvoorbeeld nadelen of gevaren bij kijken?
 
Laatst bewerkt:
Waterkoeling is in imho een hebbedingetje en wat de voeding betreft denk ik dat je met 550 / 600 Watt (A-merk) ook klaar bent.

Waarom Sata SSD? Is dat een budgettaire kwestie? M2 is sneller (en duurder)
 
Laatst bewerkt:
Over A-merk gesproken, zijn dit degelijke merken? Zoals CoolerMaster, NZXT, Crucial etc.
 
nu doet 'ie 't wel.

De machine die je had uitgezocht is prima, waterkoeling is ook prima (imho overbodig / gadgetachtig) en de voeding is eveneens prima (misschien een paar Watjes teveel, maar beter teveel dan te weinig)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je hulp. Met deze setup kost de computer 2500. Ik hoop en verwacht dan ook een krachtig systeem. Zou dit voldoen of adviseer je me iets anders? Ze laten het allemaal erg spectaculair klinken, maar ik heb eerlijk gezegd echt geen idee of bijvoorbeeld deze processor en moederbord daadwerkelijk goed zijn.

En je had het over een ander geheugen. Wat had je precies in gedachten? Ik kan de computer natuurlijk ook ergens anders laten bouwen aan de hand van een onderdelen lijst
 
Laatst bewerkt door een moderator:
GTX 1070 voor een pc waar je muziek mee wilt gaan maken is ronduit geldverspilling, als je gaat voor een 1060 kun je al ruim € 200 besparen en zelfs een 1060 is voor jouw gebruik "over the top".
Wat je voeding betreft: 750 Watt is ook overkill. De gekozen cpu heeft een TDP van 91 Watt en Nvidia adviseert voor de 1070 een voeding van minimaal 500 Watt.
Je zou dus met de keuze voor een GTX 1060 met een 530 Watt voeding ( geadviseerd wordt 400 Watt ) makkelijk uit de voeten kunnen.
Een goede en stille luchtkoeler zoals de Noctua NH-D14 bijv. koelt zeker zo goed, is wellicht zelfs stiller als die waterkoeler en is een heel beetje goedkoper...

Zo kun je nog aardig op de kosten besparen...
Overigens heeft die webshop geen goede reputatie als het op service en garantie aankomt, ik zou mijn onderdelen daar niet aanschaffen of door die lui een pc laten bouwen...de reviews spreken voor zich.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan