ipcam opname op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
501
beste helpers ,

Ik heb een ipcam ( foscam)draaiend met opname naar een SD kaartje in mijn weekend huisje, kan ook instelling zetten opname FTP ( betekenis geen idd) . huis kan ik de beelden terug kijken en fotos via email ontvang ik bij een alarm melding.

Deze cam hangt vrij laag, kan ook niet anders, maar het gevaar is nu dat deze cam gestolen word en de SD kaart met opnames ben ik dan ook kwijt , Nu heb ik nog een oude laptop liggen met , ik dacht windows 7 erop , kan ik deze laptop nu gebruiken als opname apparaat en is deze dan thuis ook oproepbaar.? uiteraard zal ik dan SD uitmoeten schakelen en op FTP.?? zetten.

misschien dat er een helper is die mij hier meer over kan melden.?
alvast bedankt.Kees
 
De camera kan dus beelden versturen naar een FTP-server.
Zo'n FTP-server zou je dan moeten inrichten op die laptop, account instellen voor de camera zodat deze toegang heeft en de video-beelden daar kan uploaden.
Vervolgens moet je daarvoor ook in je router een poort-forward instellen naar de FTP-poort op het IP-adres van de betreffende laptop.
Dan zou het moeten werken en kun je de SD-kaart van de camera er gewoon uit laten omdat er lokaal niets wordt opgeslagen.
 
Lijkt mij dat de ipcam en de laptop op dezelfde router zullen worden aangesloten (bedraad en/of draadloos), dus dat de laptop in dat huisje komt te staan. In dat geval zal portforwarding niet nodig zijn. En dan Teamviewer server installeren op de laptop en dan kun je met een Teamviewer cliënt vanaf thuis met de laptop verbinden om evt. beelden te bekijken en/of downloaden ("File transfer").

Tijs.
 
Ik baal als een stekker , die oude laptop die ik wilde gebruiken daarvoor , die maakt wel verbinding met mn router maar gaat niet internet op.... en hij draaiti ook niet op windows 7 maar op XP. XP niet ondersteunend maakt mij niets uit gebruik deze alleen maar opname beveiligings ipcam.
Maar hoe krijg ik dat ding ( kreng) werkend op internet.?
Oooooo ik baal zo..

Zijn er nog helpers die xp kennen.? En mij kunnen helpen.?
Bedankt
 
Controleer de instellingen van de netwerkadapter of deze ingesteld is op "Automatisch IP-adres verkrijgen" of dat er een vast IP is ingesteld.
In het laatste geval de instellingen op "Automatisch verkrijgen" instellen en de laptop opnieuw opstarten.
 
Alle bedankt ,volgens kenners is een NAS beter , geen idd nog wat en hoe ...maar ga me daar in verdiepen...kostenplaatje en hoe een en anderwerkt. Nogmaals dank.....o ja pc krijg ik totaal niet op internet... ouderdom.hihi?
 
Hier geen problemen met Internet op XP (zowel bedraad als draadloos).
Ben het er wel mee eens dat een NAS een betere oplossing is (energieverbruik, opslagcapaciteit etcetera).

Tijs
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan