Ionmega StorCenter ix2

Status
Niet open voor verdere reacties.

edward001

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2007
Berichten
173
Goedenavond,

ik heb via marktplaats een lege Iomega StorCenter ix2 gekocht, dus zonder schijven. Ik heb een 3tb schijf aangeschaft die ondersteunt word. Nu krijg ik hem alleen niet aan de praat. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.

Ik heb vooral via dit forum topic gewerkt, https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1551820/0, maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet voor elkaar. Nu willen ze dat je een bestand via linux op de schijf gaat zetten, dit snap ik niet echt hoe ze dit willen doen.

Kan iemand miscchien mij uit de brand helpen?

Mocht je meer informatie nodig hebben, ik hoor het graag.

Groet,
Edward
 
kijk eens of de software hier te downloaden is.
 
Ik heb de software daar al gedownload, maar hij vind de NAS niet. Het probleem is dat hij niet opstart, hij mist software op de HDD of zo en dat krijg ik er niet op
 
Vermeld eerst de volledige typeaanduiding.

Ik vond hier een goede handleiding, van eind vorig jaar:
link

Daar heb je evengoed Linux voor nodig, en het gaat (wat mij betreft) echt te ver om via het forum je te gaan gidsen (zou meerdere pagina's kosten en nog steeds kans op fouten van jouw kant etc.) Probeer dus zelf iemand in je buurt te vinden die (op enig niveau) Linux gebruikt (bijvoorbeeld Linux Mint of Ubuntu) om het voor/met je te doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Iomega StorCenter ix2-ng.

Prepare disk

Ensure both disks are initialized with GPT partition table. Use the utility gdisk or fdisk to do this.
Now extract the files zImage and initrd from emctools/xxx_images/xxx.tgz. Connect the disk to your (Linux) PC, and write the files to the raw disk:
dd if=/path/to/zImage of=/dev/sdb seek=2048
dd if=/path/to/initrd of=/dev/sdb seek=8192
Of course doublecheck that sdb is your intended nas disk. dd will happily overwrite whatever you offer as target.

Om dit te doen, heb je dan Linux nodig? Gaat dit niet lukken als je de hdd even in een pc plugt?
 
je gebruikt toch wel twee harddisken?
 
Dat kun je ook gewoon via een Windows-pc doen, desnoods m.b.v. Minitool Partition Free.

Hier overigens nog een handleiding hoe je die NAS weer tot leven brengt...

Ik heb jouw handleiding geprobeerd, alleen bij de 2e stap,

Run h4c-4.1.102.29716.exe (make sure you overwrite the right drive)

loopt het al vast.

Als ik dat probeer krijg ik de volgende foutmelding.

foutmelding.png

Ik heb de usb al in FAT geformateerd, maar ik krijg dat progje niet verder.
 
Je kunt die .exe ook "uitpakken" m.b.v. Winzip en dan de daaruit voortgekomen bestanden op de stick zetten....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan