Apple tv bereiken via via router via modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DannyBru

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2016
Berichten
46
Beste dames en heren,

De oplossing zal waarschijnlijk heel makkelijk zijn maar ik kan het antwoord niet vinden. Ik heb een probleem met mijn netwerk wat ik hier zal illustreren.

Mijn internet komt binnen via de meterkast. Hier staat mijn modem van Ziggo waar het internet op binnen komt. Tijdens de bouw van het huis heb ik een kabel getrokken naar de trapkast waar mijn draadloze router staat. (Asus RT-AC66U) Deze kan ik op de gehele beneden verdieping goed gebruiken en de gehele tuin. Ook heb ik een kabel getrokken van het Ziggo modem naar de tv kast in de woonkamer. Hier heb ik een switch neer gezet zodat ik hier al mijn apparatuur van bekabeld internet kan voor zien. Maar nu het volgende probleem. Ik heb een Apple tv bij mijn tv neergezet en heb deze via de switch bekabeld internet gegeven. Maar als ik via mijn Wifi (Asus RT-AC66U) de Apple tv zoek vind ik hem niet omdat deze bekabeld is naar mijn Ziggo modem.

Mijn vraag is. Kan ik mijn router of modem of beide zo instellen dat ik via mijn Wifi router toch mijn Apple tv kan bereiken?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Kan niet, tenzij je de Asus wifi router degradeert tot switch/wifi accesspoint, zodat je maar 1 IP-netwerk hebt (die van de Ziggo routermodem), niet 2 IP-netwerken.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik de router alleen voor WiFi. Ik denk dat een access point daarom misschien wel voldoende kan zijn. Als ik hem instel als access point dan is alles opgelost?
 
Super. Dan ga ik dat morgen proberen. Ik laat weten of het gelukt is! Bedankt Tijs
 
Waarschijnlijk werken de (4?) bedrade aansluitingen van de Asus ook, mocht je daar in de toekomst iets mee willen (switch functionaliteit).

Verder graag gedaan. Fijn dat het je geholpen heeft. :thumb:

Tijs.
 
Ok. Dat is helemaal mooi. Misschien wil ik nog eens een NAS aan gaan sluiten daar. Bedankt voor de tip :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan