PC selecteert steeds de verkeerde geluidsuitgang na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Berichten
855
Hallo,

Ik heb weer eens een irritant pc-probleem. Als ik mijn pc uit de Hibernate-Modus haal selecteert hij
constant dat ik de S/PDIF-uitgang als standaard heb terwijl ik heb ingesteld dat de pc het geluid doorgeeft
aan mijn monitor/tv. Als ik dan vervolgens bij Geluid in het Configuratiescherm kijk dan is die als sound-device verdwenen
en moet ik vervolgens mijn hele pc opnieuw opstarten om het geluid weer uit de tv te krijgen.

Wie weet hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt.

gast0685
 
Het is slechts een bypass, maar wat doet de machine als je in het geluidsmenu de S/PDIF op "uitschakelen" zet?
 
a. Zet eerst de tv aan op de juiste hdmi aansluiting vóórdat je de pc uit sluimerstand haalt.
b. Zet alle Energiebesparing opties/vinkjes uit van de hdmi 'geluidskaart' in Apparaatbeheer, van beneden naar boven.

Check verder, in plaats van de mixer, of de 'geluidskaart' wel genoemd wordt in Apparaatbeheer als het probleem er weer is.

Tijs.
 
Bedankt voor jullie reacties.

@gast0225 > Ik heb nu beide S/PDIFs uitgeschakeld.
@Dnties > Ik heb net eerst de tv aangezet en daarna de pc pas weer ingeschakeld. Momenteel doet het geluid het zonder herstarten.
Die energiebesparingsopties waar je het over hebt kan ik echter niet vinden.

Ik hou even in de gaten of het geluid het nu wel blijft doen via jouw manier, Tijs, en dan gooi ik het topic op opgelost en anders laat
ik weer van me horen.
 
Dat je de TV niet had ingeschakeld kon ik uit je startbericht niet opmaken, maar da's idd. logisch. Ook hier heb ik 2 laptopjes middels HDMI met mijn TV verbonden en idd. als ik de TV niet aan heb staan, dan 'herkent' het gelduismenu NIET de TV en worden de onboard speakers als standaardgeluidsbron geselecteerd, maar da's imho een open deur intrappen? Als een device niet is ingeschakeld, dan kan deze ook niet worden herkend.
 
Heeft alles te maken met de zgn "HDMI handshake" , de communicatie tussen tv / monitor en pc over ondersteunde modi op gebied van beeld en geluid.
Als de tv uitstaat is er geen "handshake" en dus geen communicatie en vervallen de instellingen op de pc naar "defaults"...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan