• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

naar beneden aftellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald266

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2011
Berichten
14
geachte toppers

ik heb een kleine uitdaging voor mezelf
ik heb een bestand waarin berekend is een afstand, deze afstand word door een wiskundige berekening verdeeld in 4 niet gelijke delen.
nu is mijn vraag kan ik op een manier excel uit een lijst diverse opdrachten laten zoeken zodat het totaal gelijk is aan de berekende afstand?
Bekijk bijlage vraagstuk.xlsxBekijk bijlage vraagstuk.xlsx
 
Je geeft niet aan in welke cellen je formule staat die aangepast dient te worden.

Je geeft niet aan in welke cel het totaal dient te worden berekend.

Off-topic:

Je werkt met samengevoegde cellen. Ik adviseer je om geen gebruik te maken van samengevoegde cellen.

Vroeger of later kom je hiermee in de problemen.
 
beste oeldere

het is de bedoeling dat de cellen j5 t/m j10 het totale getal van j11 worden
dit is ook de bedoeling van de cellen j13 t/m j19 dient de som te worden van j20
en zo verder
 
Waarom wil je een formule in J11, als je ook al een somformule in J12 hebt staan?

Welke uitkomst had je dan verwacht in je bestand?

Je geeft (voor mij) niet voldoende informatie om je te helpen.


Tevens maakt de formule in B5 (aselect) het ook moeilijk om te testen.

Waarom staat hier een aselect formule.

Het lijkt me dat die toch een in te vullen waarde zal zijn.
 
beste oeldere

ik zal proberen duidelijker te zijn
het is mijn bedoeling om een trainingsschema te maken
een atleet doet een test met als resultaat de waarde in cel j43

om zichzelf te verbeteren is er een reken module die dan aangeeft
wat je als warming up verwacht te doen cel i11
de waarde in cel b5,b7 en b9 ben ik zelf mee gaan experimenteren om te kijken of het mij lukt
om de waarde in j11 gezamenlijk te krijgen.
de waarde in i11 is de uitkomst van de berekening uit cel j43 in cel j11 is dit naar boven afgerond op 50
nu is het de bedoeling dat in cel j12 de uitkomst gelijk is van de som uit de cellen
j5,j7 en j9
dit probeer ik uit een tabel te halen die in blad 2 in de kolommen a t/m e staan
ik weet niet of het mogelijk is maar stelde gewoon de vraag hier vandaar

mvg
ronald
 
Dan laat dat eens in je bestand zien met enige voorbeelden, dan kan ik me er misschien een beeld bij vormen.
 
een atleet doet een test met als resultaat de waarde in cel j43
J43 is leeg....
Misschien kan je beter even gestructureerd proberen te denken. Vervolgens een gestructureerde opzet maken. Dan daar een een voorbeeldbestand van maken. Dat bestand hier op het forum plaatsen met een tab waar je wat invoert en wat de verwachte uitkomst is. Alle niet relevante tabjes mag je weglaten want dat scheelt weer zoeken naar iets wat toch nergens staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan