picture publisher start niet in win8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

frero

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2015
Berichten
113
hallo,
weet iemand hoe ik micrographix picture publisher 9 kan starten in win8.1. dit is zulk een gebruiksvriendelijk programma en heeft alle mogelijkheden die ik nodig heb, veel eenvoudiger dan die gesofistikeerde photoshop.
bedankt op voorhand.
frero
 
Hallo. Graag wil ik dit weten. Van welke site download je die. Is er een officiele site van.
 
Het exe bestand uitvoeren. Zijn er geen updates van. Hoe oud is dat spel? Is het nog wel geschikt om op 8.1 te draaien vraag ik me af?

Is er een officiele site van? Ik hou niet zo ervan als er geen officiele site van is. https://www.imagequix.com/download.html

Ik zie er free trail staan. Dus later zal je misschien moeten betalen. :confused:
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je misschien Micrografx Picture Publisher 9?
Dat is een fotobewerkingsprogramma uit 2001: http://www.chip.de/artikel/Bildbearbeitung-Micrografx-Picture-Publisher-9.0_12805458.html.
Het is geschikt voor Windows 95/98, NT 4 en 2000. Ook onder Windows XP zal het nog wel werken. Heb jij het misschien gebruikt toen je nog werkte met Windows XP?
Onder Windows 7 en 8.1 zou het programma misschien nog werken, wanneer je kiest voor compatibiliteitsmodus Windows XP (SP2); daarbij dan tevens een vinkje zetten voor: Dit programma als administrator uitvoeren.
Succes is echter niet gegarandeerd.
 
voor zover mij bekend verkocht microgrphix picture publisher aan corel, jammer want dit was een uitstekend en zeer gebruiksvriendelijk programma. laatste versie 10
 
Dat klopt wat jij schrijft. Corel heeft zo ook Ulead (die o.a. PhotoImpact maakte) opgekocht.
Toch zijn er mensen die Micrografx Picture Publisher 10 aan de praat hebben gekregen onder Windows 8.1 en Windows 10. Zie daarvoor deze website: https://www.amazon.com/Corel-PP1L10ENG-PICTURE-PUBLISHER-PRO/dp/B00005Q5IM
Scrol op die pagina omlaag naar de Customer Questions & Answers en daarna nog verder omlaag naar de Customer Reviews. Lees die reviews maar eens door.
Jij hebt versie 9. Daarom heb ik een van die customer reviews gekopieerd en daarin het cijfer 10 steeds vervangen door het cijfer 9:

After installing the program, go to the folder where the executable is located, example : "C:\Program Files(86)\Micrografx\Picture Publisher 9\Pp9.exe" Now right click the exe and chose "properties", then click the "compatibility tab". Chose "Run this program in compatibility mode for:" and chose "Windows XP SP2".Click apply then OK.
Now right click the exe again and chose "trouble shoot compatibility". Now click "troubleshoot program". From the list of options chose "the program requires additional permissions". click next. click "test the program". accept the changes. This will enable drag and drop and all other features that used to run in older Windows versions. Good luck!!​

Gewoon proberen. Ik heb zelf Windows 10 en onder dat besturingssysteem heb ik op die manier diverse fotobewerkingsprogramma's aan de praat gekregen die ongeveer net zo oud zijn als Micrografx Picture Publisher 9.
 
pp9

geprobeerd maar zonder resultaat - programma noemt echter IGXIMG.exe - zit daar misschen de knoop?
echt jammer zulk een krachtig en gebruiksvriendelijk programma
toch bedankt
mvg
frero
 
IGXIMG.exe is volgens mij een onderdeel van Micrografx Picture Publisher.
Het lijkt me dat jij je best hebt gedaan om dit programma werkend te krijgen, maar soms houdt het op. Dan is zo'n oud programma niet compatibel met een modern besturingssysteem.

Je schreef: "programma noemt echter IGXIMG.exe". Bedoel je daarmee dat je een foutmelding kreeg? Op zo'n moment moet je eigenlijk die foutmelding vastleggen. Kan met een screenshotprogramma, maar ook met het knipprogramma van Windows.
Je zou nog kunnen kijken naar dit topic: https://answers.microsoft.com/en-us...n/317f1f61-5895-4fa8-8585-01a343e73a6c?auth=1
Daar kreeg iemand ook een foutmelding over IGXIMG.exe toen hij een bestand probeerde te openen in MicroGrafx. Uiteindelijk heeft hij het programma niet werkend gekregen, maar misschien kun jij nog wat met de tips die daar geboden worden.
 
ik krijg geen foutmelding maar IGXIMG maar het opent gewoon niet - als ik probleemoplosser gebruik zegt hij "incompatibel programma
mvg
frero
 
Wanneer je gedaan hebt wat ik in post #7 schreef (de Engelse tekst) en dat hielp niet, dan zie ik het somber in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan