Totalen van rekeningen als 1 weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

barendrecht82

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2013
Berichten
230
Hoi

Ik heb een lijst met grootboekrekeningen die onder 1 groep vallen. Die groep is niet gedefineerd in de tabellen, maar ik heb gewoon een selectie gedaan. Hoe kan ik in een (nieuwe) query de lijst in 1 regel weergeven? dus je krijgt dan 12 regels.

Omzet PEriode Jaar bedrag
JAntje 1 2016 5000


Code:
SELECT Val([reknr]) AS Rekeningnr, dbo_grtbk.oms25_0, Year([Reportingdate]) AS Expr1, Sum(([amountdcdebit])-([amountdccredit])) AS saldo, Month([ReportingDate]) AS Expr2, dbo_GeneralLedgerBalances.Journal
FROM dbo_grtbk LEFT JOIN dbo_GeneralLedgerBalances ON dbo_grtbk.reknr = dbo_GeneralLedgerBalances.GeneralLedger
GROUP BY Val([reknr]), dbo_grtbk.oms25_0, dbo_GeneralLedgerBalances.GeneralLedger, Year([Reportingdate]), Month([ReportingDate]), dbo_GeneralLedgerBalances.Journal
HAVING (((Val([reknr]))>=80023500 And (Val([reknr]))<=80028500) AND ((Year([Reportingdate]))=2016) AND ((dbo_GeneralLedgerBalances.Journal)<>"90" And (dbo_GeneralLedgerBalances.Journal)<>"95"));


Nu krijg ik zo een lijst: zie bijlage
 

Bijlagen

  • qry_GB_mut.xlsx
    16,4 KB · Weergaven: 26
Alle velden die je niet wilt zien in het resultaat, maar die het aantal records beïnvloeden, moeten weg uit de query. Je wilt groeperen op persoon dus dan ziet de query er zo uit:
Code:
SELECT oms25_0, Jaar, Maand, Sum(saldo) AS Totaal
FROM qry_GB_mut
GROUP BY oms25_0, Jaar, qry_Maand
HAVING (oms25_0="jan");
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan