• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak: cel inkleuren of rand geven op basis van datum in andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
349
Ik heb een tabel waar de voorwaardelijk op te maken cellen geen datum bevatten. Ik heb een voorbeeldje in bijlage gestoken.

Nu zou ik willen dat de cellen van de kolom die vandaag aanduidt, gekleurd zijn, zodat men snel kan zijn welke kolom we vandaag zijn. Dus voor vandaag 20/8/17 zouden cellen U1:U5 dan gekleurd zijn. voor cel U1 zou het heel eenvoudig zijn, aangezien Excel een ingebouwde voorwaardelijke opmaak voor datums heeft. Ik wil de andere cellen van die kolom echter ook meenemen.

Ik weet hoe ik het moet doen, maar dat zou betekenen dat ik het apart moet doen voor kolom B, dan weer een nieuwe regel voor kolom C, enzovoort.

Is er een manier om dit snel/efficiënter te doen?

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Als formule in de VO
Code:
=A$1=TODAY()
Het gaat om het fixeren van de eerste rij dmv het $-teken. Daarna nog even het bereik aangeven waar het voor moet gelden.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsb
    9 KB · Weergaven: 64
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan