• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

getal omzetten naar tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Depant

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2015
Berichten
238
Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen.
Ik heb een logbestand met getallen die "tijden zijn".
Kan je de verschillen daarvan berekenen in sec met de voorwaarde dat de namen hetzelfde zijn.



Groeten en bijvoorbaat hartelijk dank

Henk Harbers

Bekijk bijlage tijdlog32.xlsx
 
Laatst bewerkt:
De kolom in F3 moet een formule komen waar de verschiltijd staat van D2 en D3, maar dan moeten de namen in kolom 12 en 13 hetzelfde zijn. Dus F7 blijft leeg want jan en bert hebben niks met elkaar te maken.

Ik neem aan dat je met "kolom 12 en 13" cel I2 en I3 bedoelt?

Verder staan in kolom D alleen datums? Moeten we hier een verschiltijd in dagen van berekenen? Of moet ook kolom E meegenomen worden, waarvan ik vermoed dat het een tijd is. 101743 = 10:17:43?

Tip alvast: plaats ineen voorbeeld ook (handmatig) enkele van de verwachte uitkomsten.
 
Laatst bewerkt:
In F3:?
Code:
=IF(I3=I2;E3-E2;"")

tenminste als ik jouw verhaal begrijp en de kolommen wat aanpas
 
Zet de eigenschap van F3 op Tijd en dan deze formule er in:
Code:
=ALS(I3=I2;TIJDWAARDE(LINKS(E3;2)&":"&DEEL(E3;3;2)&":"&RECHTS(E3;2))-TIJDWAARDE(LINKS(E2;2)&":"&DEEL(E2;3;2)&":"&RECHTS(E2;2));"")

Dan naar beneden doortrekken.

N.B.:
De formule rekent alleen met tijd en laat de datum in kolom D buiten beschouwing.
Overigens is dat geen datum maar een gewoon getal. Dit geldt ook voor de tijden.
 
Hallo edmoor

Bedankt, :)

Is er ook nog een mogelijkheid om naar seconden te gaan?:(:(

Groeten Henk Harbers
 
Ik heb er een hard hoofd in:

PHP:
=DATE(INT(D2/10^4);MOD(INT(D2/10^2);10^2);MOD(D2;10^2))+TIME(INT(E2/10^4);MOD(INT(E2/10^2);10^2);MOD(E2;10^2))
 
Ik weet dat ik verwend ben.....

Hallo allemaal.

Ik ben er helaas nog niet uit, dus daarom doe ik er een bestandje bij waar de "antwoorden al in staan.
Misschien helpt dat.:thumb:

Groeten Henk Harbers
 
zie bestandje, F9 volgens mij 240 ipv 270
 

Bijlagen

  • tijdlog32.xlsx
    12,8 KB · Weergaven: 35
Helemaal geweldig!!:thumb:!!!:thumb:
Ben er super blij mee !!!!
 
of met de formule van edmoor en de cel opmaak op [ss]
zie grijze cellen in voorbeeld:
 

Bijlagen

  • tijdlog32 2.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 30
Dan kan het ook in F2 met

PHP:
=(D3&I3=D2&I2)*(TIME(INT(E3/10^4);MOD(INT(E3/10^2);10^2);MOD(E3;10^2))-TIME(INT(E2/10^4);MOD(INT(E2/10^2);10^2);MOD(E2;10^2)))

Voorondersteld is dat alleen verschillen binnen 1 dag berekend moeten worden.
Het numberformat van kolom F instellen op [ss]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan