Acer laptop bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

vbman

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2011
Berichten
4
Goede dag,

Een maan geleden heb ik een laptop gekocht (acer aspire ES 15)
Maar het gebeurd regelmatig dat hij bevriest en dat er een raar geluid uit komt.
Ik heb al de computer gescand op virussen met bitdefender total security, maar deze vindt geen virus net als hitmanpro.
Dus ik ga ervan uit dat het geen virus is.

Dank voor jullie tijd!
 
Eerst contact opnemen met de verkoper maar ik zou in zo een geval ook een geheugentest doen. Fouten van het geheugen kunnen trouwens veroorzaakt worden door een defect op het moederbord dus geheugen omruilen is dan niet meteen een oplossing. Bij garantie mag je er niets aan repareren zonder toestemming. Omruilen is dus het allerbeste. Aanbiedingen kunnen producten zijn die al door anderen zijn teruggebracht. Het heet "refurbished." In dat geval is geld terug vragen wenselijk. Een tweedehands laptop mag geen gebreken hebben waarvan de verkoper op de hoogte zou moeten zijn geweest. Hier de link waar geheugen test wordt uitgelegd: https://www.howtogeek.com/260813/how-to-test-your-computers-ram-for-problems
 
Klinkt inderdaad als een geheugen issue
 
Waar bij Acer wel eens problemen mee zijn geweest, dat is de Atom processor op de grafische kaart. Deze was niet altijd geschikt voor het gebruikte moederbord. U zou daarvoor kunnen proberen; een andere grafische kaart plaatsen of in Windows kiezen voor het standaard thema in plaats van Airo effecten. Misschien is het daarmee al opgelost en dan weet u waar het aan zou kunnen liggen. In het grafisch stuurprogramma kan hardware versnelling worden in of uitgeschakeld en daar is denk ik een schuifbalk tussen Kwaliteit en Snelheid. Ook deze keuzes kunnen een probleem verhelpen.

De installatie van de drivers moet overeen komen met de Windows versie. Trad het probleem pas later op (!) dan zou Windows automatisch nieuwere drivers kunnen hebben geïnstalleerd omdat dit tegenwoordig standaard staat ingeschakeld als optie. Dan natuurlijk dat uitschakelen bij Update en terug gaan naar de eerdere drivers. Driver problemen kunt u uitsluiten door op te starten in veilige modus en dan weer te proberen. Omdat u zegt dat er een geluid blijft klinken: dat komt wel eens voor in bepaalde spelen. Er zou dan een storend achtergrond proces kunnen zijn. Geluid chips hebben meestal geen stuurprogramma nodig zodat u die kan weghalen en het geluid door Windows laat installeren, met verwijzing naar de map met alleen de driver bestanden waaronder die met de extensie .inf. Dat scheelt ook weer wat systeembronnen.

Er zijn, naar verluidt, vaker problemen met dit merk laptop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan