• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Help ik zit vast!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvonne63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2017
Berichten
3
Hallo, ik Ben bezig een voetbalpools te maken als opdracht. De toto en zo is geen probleem, maar nu moet er in de kwartfinale 5 punter toe kennen als een land goed is, ongeacht de plek waar hij staat. Geprobeerd met =ALS (R5=$U$5:$U$12;10;0). R5 is Dan Rusland bijv. En de u.... Het Rijtje waaruit geselecteerd moet worden. Op de functie geeft hij onwaar, onwaar, waar, onwaar etc. en de 10 punten, maar niet op mijn cel.
Wat doe ik fout?? Volgens mij heeft het met die = in de formule te maken..... Alsjeblieft help me
 
Post eens een voorbeeldbestandje met daarin wat je wanneer wil bereiken.
 
Probeer deze eens:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS($AF$5:$AF$12;$R5)>0;10;0)

Eigenlijk is deze nodig aangezien je de thuis-/en uitploeg moet vergelijken.
Code:
=ALS(OF(AANTAL.ALS($AF$5:$AF$12;$R5)>0;AANTAL.ALS($AF$5:$AF$12;$T5)>0);10;0)
 
Laatst bewerkt:
Help, ik zit vast

Hallo Cobbe,
Mijn dank is zeer groot. Hij doet het!! Ik jkan mijn opdracht nu inleveren. Ik zal eeerlijk opbiechten dat ik
Door een zeer aardig en behulpzaam persoon ben geholpen. Ik kan nu weer rustig slapen, zonder formules
Om me heen. Voor mij ben je een kunstenaar!!! Hartelijke groet, Yvonne (zeer oogelucht)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan