tabel opslaan als nieuw bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Berichten
234
Beste mensen,

In mijn database wil ik een tabel met de met gerelateerde tabel opslaan als nieuw bestand en de tabel leegmaken en het ID resetten.

Het liefst met een druk op de knop.
Liefst niet als excel bestand.
 
Je bent niet helemaal duidelijk, vrees ik. Wat bedoel je met "gerelateerde tabel opslaan als nieuw bestand"? Nieuwe tabel? Nieuwe database? Bestand in ander format?
Je zult hoe dan ook een procedure achter je knop moeten hangen die de export uitvoert, daarna de tabel leegmaakt (allemaal simpele acties) en daarna je database comprimeert en herstelt. Dat laatste is ook te doen, maar beëindigt uiteraard je macro, omdat je de db met Herstellen opnieuw opstart. En dan draait je macro niet meer.
 
'Subtabellen' bestaan niet, hooguit gekoppelde tabellen met een verwijssleutel :). Elke tabel is namelijk een tabel! Maar dat maakt voor het verhaal niet uit: je wilt dus een binnen een bestaande database een kopie maken van een bestaande tabel. Dat kan met een Tabelmaakquery bijvoorbeeld; die overschrijft een eerdere versie van een tabel. De oorspronkelijke tabel kun je met een Delete query wissen. De database comprimeer je dan als laatste actie.
 
Hoe moet ik dat doen als ik een tabel en gerelateerd tabel wil exporteren en leegmaken? Bij enkele tabel lukt dat wel goed.
 
Dus ik moet de voor de tabel een verwijderquery maken en een voor de gerelateerde tabel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan