• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atrois

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 apr 2009
Berichten
4
Hoi allemaal,

Met voorwaardelijke opmaak lukt het volgende niet.

Kolom A Kolom B Kolom C
Nederlands Engels (is verborgen) Engels
huis house hu

In kolom A staat een nederlands woord.
Kolom B is verborgen, daar staat de vertaling van kolom A.
In kolom C type ik de vertaling van het woord in kolom A om het woord te leren.
Zodra er in C een onjuist karakter wordt ingevoerd dan moet het geheel een andere kleur krijgen zodat ik weet dat ik een fout maak.
Dus zodra ik een "u" invoer i.p.v. een "o" dan moet de kleur van de cel rood worden.
Zolang er geen foute invoer is verandert er niets.

Wie weet hier een oplossing voor?

Groeten
Atrois
 
Het kan ook niet direct met voorwaardelijke opmaak. Zolang een cel in de edit-modus staat wordt er niets getriggerd om de formule in de VO aan te roepen. Met VBA zal het wel kunnen maar ik zie het nut er niet echt van in om dit in Excel te maken.
 
Het gaat niet om het nut van @VenA (laat de reageerknop dan met rust).

Maar zoals wel door @VenA al aangegeven kan dit alleen met Vba.
Zie bestandje en druk op de knop.
Macro's inschakelen.
 

Bijlagen

  • atrois.xlsb
    21,5 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Of ik ergens op reageer is natuurlijk mijn zaak evenzo of ik een opmerking over het nut plaats. Dus dat soort commentaar kan je net zo goed voor je houden. @HSV.

Met een iets andere opzet kan het eigenlijk wel zonder VBA. In de tab 'Database' kan je de tabel aanvullen met woorden die je wilt leren. In de tab 'Training' kies je in B1 het woord dat je wilt oefenen. In het gele tekstvak begin je dan te typen. Als je een fout maakt dan wordt D1 rood. Als je vervolgens een nieuw woord kiest en er staan nog tekens in de tekstbox dan blijft D1 zeer waarschijnlijk rood. Dus zal je eerst even leeg moeten maken om weer opnieuw te beginnen.
 

Bijlagen

  • Atrois.xlsx
    14,4 KB · Weergaven: 43
Volgens mij was het bericht wel duidelijk @VenA.

Je hebt het nut toch ingezien om mensen te helpen op een forum.
 
Bedankt! Beide oplossingen kan ik gebruiken bij mijn studie.

MVG, Atrois
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan